A že v mnoha filmech z Divokého Západu se dokonce železnice staví? My jsme také na Západě. Čech. Sice je tu na první pohled klídek, ale i končiny, které obýváme, nemívají k označení Divoký Západ daleko – vzpomeňme situaci před válkou a krátce po ní, dovoký odsun, budování železné opony, útěky do svobodného světa po osmačtyřicátém a osmašedesátém, divoký rozvoj příhraničního podnikání (a zvláště několika specifických druhů balancujících na hranici zákona). Máme tu ve srovnání s vnitrozemím místy divokou a nespoutanou přírodu. Máme tu samozřejmě také železnici. A poměrně hustou síť, která se ovšem může ještě rozrůst a prodloužit. Sice jen o nepatrných čtrnáct kilometrů, ale jsou to kilometry na první pohled důležité a potřebné. Vždyť mohou spojit dvě historicky významná městečka, mohou spojit dva odlehlé, méně rozvinuté, ale kouzelné regiony, mohou usnadnit lidem cesty do práce, na úřady, do škol. A v neposlední řadě mohou výrazně zkrátit cestu mezi dvěma západočeskými metropolemi – Plzní a Karlovými Vary. Co myslíte, najde se někde pár miliard, aby se na českém západě mohla postavit železnice?