VYBERTE SI REGION

NÁZOR: Quo vadis, Plánský Koupáku?

VÁCLAV BARTŮŠEK - Tři ročníky Plánského Koupáku již umožňují zamyšlení nad jeho směřováním a cíli.

1.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Množství letních hudebních festivalů v Česku se dá přirovnat k příslovečným houbám po dešti a každoročně přibývají další. Mnohé z nich se věnují jednomu hudebnímu žánru, jiné jsou multižánrové. Některé se snaží přivést na pódium nové objevy, kultovní kapely či výrazné osobnosti, které jsou schopny svým uměním vyvolat u posluchačů katarzi.

Jiné si žádné vysoké cíle nekladou, chtějí jenom nabídnout svým návštěvníkům možnost zapařit si s přáteli, strávit příjemný den s příjemnou muzikou – což není v dnešní době málo. Jsou festivaly pracující s vyrovnaným rozpočtem, plánovanou ztrátou a také festivaly komerční, očekávající vysoký zisk. Některé cílí na určitou generaci, jiné se snaží přilákat generací více, dělení či měřítek by se nejspíše dalo najít ještě dost. Kam tedy zařadit Koupák? To nám zcela jasně říká jeho dramaturgie. Pořadatel - agentura Erion – uvařil eintopf s cílem nakrmit celou rodinu: ječící puberťačku, staršího bráchu, stále zamilovanou maminku, „drsného“ tátu i na mládí nostalgicky vzpomínající tchyni.

A tak se do hrnce naházelo kde co, kvalitní suroviny i vyčichlé či dokonce recyklované koření. To jsou limity, za které jiné vícegenerační festivaly (Open Air Music Festival Trutnov např.) nejdou. Pořadatel, nepochybně namlsán loňským úspěchem, se letos rozmáchl poněkud zeširoka a vyšla mu vstupenka za 350 Kč. Tím o sobě vyhlásil, že se pohybuje zcela mimo realitu. Nevzal v úvahu četnost akcí v regionu, kupní sílu jeho obyvatel a „atraktivitu“ svého programu. Při tak velkorysé podpoře města a slušné podpoře dalších sponzorů by se dal uspořádat pohodový festival za třetinu letošního vstupného. Méně mnohdy znamená více a v době hospodářské recese je dobré si připomínat starou židovskou moudrost: „Lepší pět prodanejch kafí po třech korunách než jedno neprodaný za patnáct“.

Tradičním nedostatkem Koupáku je občerstvení pro diváky. Je pravda, že letos se alespoň zlepšila rychlost obsluhy díky většímu počtu obslužných míst, ale monopol řezníků z Pernarce se projevil velmi omezenou nabídkou. Při vší úctě k ctihodnému řeznicko uzenářskému podniku catering v jejich pojetí odpovídal tak tříhodinovému koncertu, nikoliv akci, na které by měli lidé strávit cca 12 hodin. Protože vím o plnosortimentní nabídce profesionálního cateringu, kterou pořadatel neakceptoval, musím bohužel konstatovat, že v případě Koupáku opět zvítězily peníze nad spokojeností návštěvníků. Přeji Koupáku do dalšího ročníku hodně úspěchů. Především v ujasnění si svého směřování a nalezení identity, která by oslovila i návštěvníky mimo regiony Tachovska a Chebska.

Václav Bartůšek

1.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Böttgerův památník a jeho blízké okolí chce zvelebit obec Obora
9

Chátrající památník u hranic čeká záchrana

Děti a dospělí zkoušeli paměť i štěstí
12

Děti a dospělí zkoušeli paměť i štěstí

Písničkář hrál, zpíval i vyprávěl příběh z Kladrub

Kladruby – Komorní prostředí sálu muzea v Kladrubech navštívil písničkář a zakládající člen sdružení Šafrán Vladimír Veit.

Nehoda tří nákladních aut uzavřela dálnici D5 u Sv. Kateřiny

Tachovsko – Zranění dvou lidí si vyžádala dopravní nehoda tří nákladních vozů, která se stala v sobotu ráno na dálnici D5 u Svaté Kateřiny.

Zámek v Cebivi mění majitele

Cebiv – Hlavním krokem v otázce stavby bylo především vyřešení vlastnictví. Již delší dobu se totiž o zámek sváděl spor hned několika majitelů. Z nichž ale ani jeden nejevil větší zájem o případné opravy. Nyní se ale situace zcela změnila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies