VYBRAT REGION
Zavřít mapu

NÁZOR: Quo vadis, Plánský Koupáku?

VÁCLAV BARTŮŠEK - Tři ročníky Plánského Koupáku již umožňují zamyšlení nad jeho směřováním a cíli.

1.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Množství letních hudebních festivalů v Česku se dá přirovnat k příslovečným houbám po dešti a každoročně přibývají další. Mnohé z nich se věnují jednomu hudebnímu žánru, jiné jsou multižánrové. Některé se snaží přivést na pódium nové objevy, kultovní kapely či výrazné osobnosti, které jsou schopny svým uměním vyvolat u posluchačů katarzi.

Jiné si žádné vysoké cíle nekladou, chtějí jenom nabídnout svým návštěvníkům možnost zapařit si s přáteli, strávit příjemný den s příjemnou muzikou – což není v dnešní době málo. Jsou festivaly pracující s vyrovnaným rozpočtem, plánovanou ztrátou a také festivaly komerční, očekávající vysoký zisk. Některé cílí na určitou generaci, jiné se snaží přilákat generací více, dělení či měřítek by se nejspíše dalo najít ještě dost. Kam tedy zařadit Koupák? To nám zcela jasně říká jeho dramaturgie. Pořadatel - agentura Erion – uvařil eintopf s cílem nakrmit celou rodinu: ječící puberťačku, staršího bráchu, stále zamilovanou maminku, „drsného“ tátu i na mládí nostalgicky vzpomínající tchyni.

A tak se do hrnce naházelo kde co, kvalitní suroviny i vyčichlé či dokonce recyklované koření. To jsou limity, za které jiné vícegenerační festivaly (Open Air Music Festival Trutnov např.) nejdou. Pořadatel, nepochybně namlsán loňským úspěchem, se letos rozmáchl poněkud zeširoka a vyšla mu vstupenka za 350 Kč. Tím o sobě vyhlásil, že se pohybuje zcela mimo realitu. Nevzal v úvahu četnost akcí v regionu, kupní sílu jeho obyvatel a „atraktivitu“ svého programu. Při tak velkorysé podpoře města a slušné podpoře dalších sponzorů by se dal uspořádat pohodový festival za třetinu letošního vstupného. Méně mnohdy znamená více a v době hospodářské recese je dobré si připomínat starou židovskou moudrost: „Lepší pět prodanejch kafí po třech korunách než jedno neprodaný za patnáct“.

Tradičním nedostatkem Koupáku je občerstvení pro diváky. Je pravda, že letos se alespoň zlepšila rychlost obsluhy díky většímu počtu obslužných míst, ale monopol řezníků z Pernarce se projevil velmi omezenou nabídkou. Při vší úctě k ctihodnému řeznicko uzenářskému podniku catering v jejich pojetí odpovídal tak tříhodinovému koncertu, nikoliv akci, na které by měli lidé strávit cca 12 hodin. Protože vím o plnosortimentní nabídce profesionálního cateringu, kterou pořadatel neakceptoval, musím bohužel konstatovat, že v případě Koupáku opět zvítězily peníze nad spokojeností návštěvníků. Přeji Koupáku do dalšího ročníku hodně úspěchů. Především v ujasnění si svého směřování a nalezení identity, která by oslovila i návštěvníky mimo regiony Tachovska a Chebska.

Václav Bartůšek

1.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Ve Stříbře vznikne přípravná třída

Ilustrační foto

Na západě Čech padaly teplotní rekordy

FOTO: V okresním přeboru zvítězili fotbalisté Stráže

Tachovsko – Dlouho se přetahovala Stráž s Kostelcem o první místo v tabulce fotbalové druhé třídy. Kdo se nakonec stane přeborníkem okresu, muselo rozhodnout až závěrečné kolo.

Z chaty rodinný dům – proměna je možná, ale má svá úskalí

Přestavba víkendové chaty na rodinný dům je v Čechách celkem obvyklá věc. Jenže ne vždy to funguje. Bohužel ne vždy totiž investor pochopí, že trvalé bydlení potřebuje něco jiného než chata. Pojďme se podívat na zajímavý návrh rekonstrukce chaty na moderní rodinný dům.

Tisová opraví místní komunikaci

Tisová – Léto je v plném proudu, obce a města na Tachovsku proto započala investiční akce, které mají pro letošní rok v plánu.

V Železné školáci poznávali přírodu všemi smysly

Tachov – S koncem školního roku nastává pro děti v základních školách uvolnění a najdou si čas i na výlety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies