VYBRAT REGION
Zavřít mapu

NÁZOR: Quo vadis, Plánský Koupáku?

VÁCLAV BARTŮŠEK - Tři ročníky Plánského Koupáku již umožňují zamyšlení nad jeho směřováním a cíli.

1.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Množství letních hudebních festivalů v Česku se dá přirovnat k příslovečným houbám po dešti a každoročně přibývají další. Mnohé z nich se věnují jednomu hudebnímu žánru, jiné jsou multižánrové. Některé se snaží přivést na pódium nové objevy, kultovní kapely či výrazné osobnosti, které jsou schopny svým uměním vyvolat u posluchačů katarzi.

Jiné si žádné vysoké cíle nekladou, chtějí jenom nabídnout svým návštěvníkům možnost zapařit si s přáteli, strávit příjemný den s příjemnou muzikou – což není v dnešní době málo. Jsou festivaly pracující s vyrovnaným rozpočtem, plánovanou ztrátou a také festivaly komerční, očekávající vysoký zisk. Některé cílí na určitou generaci, jiné se snaží přilákat generací více, dělení či měřítek by se nejspíše dalo najít ještě dost. Kam tedy zařadit Koupák? To nám zcela jasně říká jeho dramaturgie. Pořadatel - agentura Erion – uvařil eintopf s cílem nakrmit celou rodinu: ječící puberťačku, staršího bráchu, stále zamilovanou maminku, „drsného“ tátu i na mládí nostalgicky vzpomínající tchyni.

A tak se do hrnce naházelo kde co, kvalitní suroviny i vyčichlé či dokonce recyklované koření. To jsou limity, za které jiné vícegenerační festivaly (Open Air Music Festival Trutnov např.) nejdou. Pořadatel, nepochybně namlsán loňským úspěchem, se letos rozmáchl poněkud zeširoka a vyšla mu vstupenka za 350 Kč. Tím o sobě vyhlásil, že se pohybuje zcela mimo realitu. Nevzal v úvahu četnost akcí v regionu, kupní sílu jeho obyvatel a „atraktivitu“ svého programu. Při tak velkorysé podpoře města a slušné podpoře dalších sponzorů by se dal uspořádat pohodový festival za třetinu letošního vstupného. Méně mnohdy znamená více a v době hospodářské recese je dobré si připomínat starou židovskou moudrost: „Lepší pět prodanejch kafí po třech korunách než jedno neprodaný za patnáct“.

Tradičním nedostatkem Koupáku je občerstvení pro diváky. Je pravda, že letos se alespoň zlepšila rychlost obsluhy díky většímu počtu obslužných míst, ale monopol řezníků z Pernarce se projevil velmi omezenou nabídkou. Při vší úctě k ctihodnému řeznicko uzenářskému podniku catering v jejich pojetí odpovídal tak tříhodinovému koncertu, nikoliv akci, na které by měli lidé strávit cca 12 hodin. Protože vím o plnosortimentní nabídce profesionálního cateringu, kterou pořadatel neakceptoval, musím bohužel konstatovat, že v případě Koupáku opět zvítězily peníze nad spokojeností návštěvníků. Přeji Koupáku do dalšího ročníku hodně úspěchů. Především v ujasnění si svého směřování a nalezení identity, která by oslovila i návštěvníky mimo regiony Tachovska a Chebska.

Václav Bartůšek

1.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Naši prvňáčci ze ZŠ Kostelní Tachov

Ilustrační foto

Fotbalový nábor nových talentů

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Ačkoliv na toaletě strávíme dle průzkumů přibližně tři měsíce života, nevěnujeme jejímu výběru příliš pozornosti. Přitom se dá udělat mnoho chyb, kterých později litujeme. Přečtěte si 6 nejčastějších prohřešků, kterých se při výběru WC dopouštíme.

Dlouhý Újezd vydřel výhru v derby s Borem

Tachovsko – Dalším kolem pokračovala fotbalová I.B třída skupiny A, která nabídla i jedno okresní derby. Sparta Dlouhý Újezd po smolné prohře ve Staňkově chtěla složit reparát. To se jí podařilo jenom výhrou 1:0 v derby se Sokolem Bor.

Opustili nás...

Tachovsko - Opustili nás.

Hlasujte v programu Prazdroj lidem a podpořte tak projekt, který Plzni prospěje

Plzeň - Celkem z devíti projektů, které pomáhají rozvoji města Plzně a oživování tamního veřejného prostoru, mohou až do 28. září vybírat lidé ty, které jsou jim nejsympatičtější a které získají od Plzeňského Prazdroje speciální prémii.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení