VYBRAT REGION
Zavřít mapu

NÁZOR: Quo vadis, Plánský Koupáku?

VÁCLAV BARTŮŠEK - Tři ročníky Plánského Koupáku již umožňují zamyšlení nad jeho směřováním a cíli.

1.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Antonín Hříbal

Množství letních hudebních festivalů v Česku se dá přirovnat k příslovečným houbám po dešti a každoročně přibývají další. Mnohé z nich se věnují jednomu hudebnímu žánru, jiné jsou multižánrové. Některé se snaží přivést na pódium nové objevy, kultovní kapely či výrazné osobnosti, které jsou schopny svým uměním vyvolat u posluchačů katarzi.

Jiné si žádné vysoké cíle nekladou, chtějí jenom nabídnout svým návštěvníkům možnost zapařit si s přáteli, strávit příjemný den s příjemnou muzikou – což není v dnešní době málo. Jsou festivaly pracující s vyrovnaným rozpočtem, plánovanou ztrátou a také festivaly komerční, očekávající vysoký zisk. Některé cílí na určitou generaci, jiné se snaží přilákat generací více, dělení či měřítek by se nejspíše dalo najít ještě dost. Kam tedy zařadit Koupák? To nám zcela jasně říká jeho dramaturgie. Pořadatel - agentura Erion – uvařil eintopf s cílem nakrmit celou rodinu: ječící puberťačku, staršího bráchu, stále zamilovanou maminku, „drsného“ tátu i na mládí nostalgicky vzpomínající tchyni.

A tak se do hrnce naházelo kde co, kvalitní suroviny i vyčichlé či dokonce recyklované koření. To jsou limity, za které jiné vícegenerační festivaly (Open Air Music Festival Trutnov např.) nejdou. Pořadatel, nepochybně namlsán loňským úspěchem, se letos rozmáchl poněkud zeširoka a vyšla mu vstupenka za 350 Kč. Tím o sobě vyhlásil, že se pohybuje zcela mimo realitu. Nevzal v úvahu četnost akcí v regionu, kupní sílu jeho obyvatel a „atraktivitu“ svého programu. Při tak velkorysé podpoře města a slušné podpoře dalších sponzorů by se dal uspořádat pohodový festival za třetinu letošního vstupného. Méně mnohdy znamená více a v době hospodářské recese je dobré si připomínat starou židovskou moudrost: „Lepší pět prodanejch kafí po třech korunách než jedno neprodaný za patnáct“.

Tradičním nedostatkem Koupáku je občerstvení pro diváky. Je pravda, že letos se alespoň zlepšila rychlost obsluhy díky většímu počtu obslužných míst, ale monopol řezníků z Pernarce se projevil velmi omezenou nabídkou. Při vší úctě k ctihodnému řeznicko uzenářskému podniku catering v jejich pojetí odpovídal tak tříhodinovému koncertu, nikoliv akci, na které by měli lidé strávit cca 12 hodin. Protože vím o plnosortimentní nabídce profesionálního cateringu, kterou pořadatel neakceptoval, musím bohužel konstatovat, že v případě Koupáku opět zvítězily peníze nad spokojeností návštěvníků. Přeji Koupáku do dalšího ročníku hodně úspěchů. Především v ujasnění si svého směřování a nalezení identity, která by oslovila i návštěvníky mimo regiony Tachovska a Chebska.

Václav Bartůšek

1.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tachovsko žilo o víkendu masopusty
12

Víkend na Tachovsku patřil masopustům

Ilustrační foto

Auto po nehodě začalo hořet. U Boru zasahovali i letečtí záchranáři

AKTUALIZOVÁNO

Na místě shořelehého domu se mrtvola nenašla

Chodová Planá – Příběh vyhořelého domu v centru Chodové Plané pokračoval ještě v pátek dopoledne. Jak Deník zjistil, ve čtvrtek při prohledávání objektu tři psi nezávisle na sobě určili místo, které by mohlo ukrývat mrtvolu.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují studenty i za 100 000 korun

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

Ve Stříbře přivítali nové občánky

Stříbro - Obřadní síň stříbrské radnice hostila jednu z nejvýznamnějších událostí v roce. Slavnostně tady vítali nové občánky.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Příští týden už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies