Plánský automobilový závodník Petr Bělohlávek si přivezl z Krupky pohár za třetí místo a v celkovém pořadí zvýšil svůj náskok na dvaadvacet bodů.

Na už sedmý závod, desetidílného seriálu Carbonia Cup, vyjížděla plánská minivýprava v pátek odpoledne a na Komáří Vížce (severně od Teplic) dorazila večer. „Trať vedla z Krupky, a to do opravdového kopce (15%) s dvaatřiceti zatáčkami,“ upozornil na náročnost tratě manažer a otec plánského jezdce v jedné osobě Josef Bělohlávek a dodal: „V pátek večer se posedělo u sledování DVD z loňských závodů. Během noci začalo pršet a ještě před tréninkem nebylo jisté, jaké pneumatiky použít. Déšť pak konečně ustal, a tak bylo rozhodnuto, že vyzkoušíme ´suché gumy´ na místy ještě mokré silnici.“

Tréninkové jízdy se Petru Bělohlávkovi povedly. „Před druhým tréninkem jsme provedli poslední změnu a namontovali ještě měkčí pneumatiky. Ve druhém tréninku zajel Petr dokonce třetí absolutní čas, což pro samotný závod nemá vlastně žádný význam. Je to pouze možnost nějakého porovnání mezi jezdci,“ pravil Bělohlávek. Do závodu bylo převzato 64 jezdců. Překvapením pro stálé závodníky byla účast nejméně desítky jezdců, kteří startují v M ČR. Do kterých tříd byli všichni přihlášení jezdci rozděleni, bylo oznámeno pořadatelem se značným zpožděním a to až po první závodní jízdě.

„Po našich červnových zkušenostech z prvního závodu na této trati, jsme počítali s tím, že se nepodaří odjet tři závodní jízdy a pojedou se opět jenom dvě, z kterých se bude počítat pouze jeden čas. Vývoj závodu nás v našem předpokladu ujišťoval,“ popsal situaci před závodem manažer týmu. Po první závodní jízdě pořadatel konečně zveřejnil startovní listinu a pořadí ve třídách. Ve třídě do 2000 ccm (i v absolutním pořadí) vedl Eduard Patera s Fordem Escortem kitcar. Na druhém místě byl Petr Jejkal s Peugeotem 205, čas 2:34.13 a na třetím místě jezdil Petr se ztrátou 0,66 vteřiny na druhého.

„Po prvním startu bylo jasné, že závodní jízdy budou jenom dvě. Do druhé startoval Jejkal v první polovině před námi a jízda mu vůbec nevyšla. Taktika byla jasná, zajet o 0,66s rychleji, než v první jízdě,“ viděl situaci Bělohlávek. Projel linkový autobus a druhá polovina jezdců vyjela do prostoru startu. Trať byla uzavřena a mohlo se opět začít závodit. Mezitím se ochladilo a hrozilo, že co nevidět začne pršet. “První jezdec druhé poloviny konečně odstartoval a Petr najel na startovní čáru. Během jeho čekání na zelené startovací světlo, projel kolem německý mikrobus s turisty a závod byl okamžitě přerušen. Když byla opět uzavřena trať, tak Petr mohl konečně odstartovat,“ popsal peripetie otec plánského jezdce. Po projetí cílem se časomíra zastavila na čase 2:34.14 min. „Bylo to opravdu kruté. Od druhého místa mě dělila jedna setina vteřiny,“ neskrýval zklamání Petr Bělohlávek. Pro plánského jezdce to nakonec dopadlo dobře, protože po projetí cílem mu praskla hadice chlazení.

„Vezeme pohár a zvýšili jsme vedení v celkovém pořadí,“ byl spokojený Josef Bělohlávek.