V porovnání se stejným obdobím loňského roku je toto číslo alarmující.

„Za stejné období roku 2011 jsme měli v kraji těch nehod o deset méně," informovala nás mluvčí krajských policistů Martina Kohoutová. O progresivně vzrůstající agresivitě motorkářů se sice hovořit nedá, ovšem odborníci na silniční dopravu přiznávají, že muži na těžkých strojích nebezpečí skutečně představují.

„Největší nebezpečí spočívá v tom, že řada z nich dostatečně neovládá techniku jízdy," vysvětlil Václav Ircing z plzeňského BESIPu.

Podle něho mezi mladými motorkáři v současné době převládá nebezpečný trend jízdy pouze po zadním kole. „Takový motorkář předjede kolonu vozidel, která čekají na semaforu. Na jejím začátku počká na zelenou a pak pod plným plynem a pouze na zadním kole svůj stroj odpálí. Takové chování je pro bezpečnost provozu absolutně nevhodné," dodal Ircing.

„Praví" motorkáři, jak se nazývají členové Motorcycle clubů, tyto praktiky odsuzují. Podle nich to na veřejnosti vrhá špatné světlo na všechny muže na „rychlých kolech". „To jsou kluci, kteří ještě mají mokré papíry a dělají frajery. K motorkám nemají žádný vztah a právě kvůli nim je plno bouraček," řekl nám člen jednoho z plzeňských M.C. klubů, který nám ovšem nechtěl sdělit své jméno.