Právě revitalizované náměstí má jasnou dopravní koncepci. Po ukončení prací tam bude nadále pravidelně zajíždět autobus městské hromadné dopravy, řidiči vozidel na náměstí také mohou vjet, jen se sníží počet parkovacích míst na nějakých 40. Pro cyklisty ale nebude zřízen žádný pruh určený právě jim. Součástí komunikací nebude žádná cyklostezka.

Cyklotrasa mezinárodního charakteru protíná spodní část Stříbra. Z ní přes náměstí vede trasa 306. „Samostatná asfaltová cesta ale pro cyklisty na náměstí není a není ani plánována," sdělil starosta Stříbra Bohuslav Červený. Cyklistům tak nezbude, než na náměstí využívat silnici pro vozidla. Když už se do prostoru dostanou, město v mobiliáři počítá s tím, že si mohou odpočinout na lavičkách a kolo zamknout do stojanů. „Plánovaná jsou jak záchytná místa pro odložení kol, tak i informační tabule," vysvětlil dále starosta s tím, že na náměstí vznikne mnohem větší prostor určený k odpočinku a součástí budou i dvě vodní plochy od architekta Veličky.

Město řešilo cyklistiku v podobě tras i cest v okolí náměstí. „Kolem hornického skanzenu, kolem řeky Mže. Na náměstí ne nebo o tom nevím," pověděl Deníku Zdeněk Botek, vedoucí hospodářsko-investičního odboru města Stříbra. Potvrdil, že stojany na kola na náměstí budou.

Náměstí tak zůstane pro cyklisty nadále dosažitelné po silnici. Z týmu národního cyklokoordinátora Centra dopravního výzkumu se k věci vyjádřila Radka Žáková. „Každé město při každé rekonstrukci by mělo myslet i na cyklisty. Aby se do daných míst, kde jsou cíle jejich cest jako je park, muzeum nebo obchod, mohli bezpečně dostat. Každá koncepce by měla řešit pohyb cyklistů. Na významné mezinárodní trase se dá očekávat, že po ní cyklisté pojedou a budou se chtít podívat po městských památkách." Podle Radky Žákové by města měla mít vyřešeny dvě věci ve vztahu k cyklistům. Jak se na dané místo dostanou, a jak tam zaparkují kolo, aby si mohli v klidu nakoupit nebo prohlédnout památku. „Když se na takové věci myslí, cyklisté tam mohou bezpečně jezdit a pak se i jejich počet zvýší. Což je pro to město vždy lepší, když má větší podíl lidí přepravujících se nemotorovou dopravou," dodala.

Samostatný pruh pro cyklistickou dopravu a stojan by na náměstí chtěli i další cyklisté. Mezi nimi Milan Šrámek, který kolo využívá jako dopravní prostředek i k rekreaci a sportu. „Zatím jsou dva stojany v Benešově ulici, kde se dá zamknout kolo a víc nic. Když přijedu na náměstí, musím kolo opřít někde o zeď," popsal. „Samostatný pruh pro cyklisty je dobrá věc. Uvítali bychom ho, čím budeme starší tím více," řekl i za další členy Cyklodraku. „Dnes když budu chtít s rodinou jet na kolech do centra do cukrárny, tak si to rozmyslím, protože asi bude problém, kam s koly," dodal cyklista.

Stavbu náměstí ukončí podle plánu poslední den v dubnu. „Je to sledováno poměrně podrobným harmonogramem. Práce se prováděly a provádí podle klimatických podmínek v lednu i únoru," doplnil informace Zdeněk Botek. Podle něj by nic termín dokončení nemělo ohrozit. „Dokončuje se montáž zemních svítidel. V březnu plánujeme umístit sloupy veřejného osvětlení. Do patnáctého března by měly být umístěny výložníky veřejného osvětlení, což jsou atypické výrobky ze zahraničí."