VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lepší je hubnutí s trenérem

TACHOVSKO - Čtvrthodinka denně na posílení svalstva nestačí, člověk se ani nezapotí

7.7.2007
SDÍLEJ:

Cvičit patnáct minut denně je málo.Foto: Ilustrační foto

Paní Ludmila vydržela dvanáct měsíců každý den cvičit. Cvičila denně nejméně 15 minut. Dnes je rozčarovaná, že vlastně vůbec nezhubla. „Celá moje snaha byla zbytečná,“ připouští mladá maminka dvou dětí, která se potýká s obezitou právě kvůli těhotenství. Podle Josefa Bělčického, který v okresním městě provozuje posilovnu, je patnáct minut denně málo. „Člověk se za tu dobu ani nezapotí. Navíc u žen dochází k pomalejšímu odbourávání tukových buněk,“ říká. Podle něj je vhodné hubnout pod dozorem zkušených odborníků, trenérů.

„Dnes je možné v každé lepší posilovně věnovat se klientovi individuálně. Sestavíme mu tréninkový plán, poradíme, jak správně a účelně cvičit,“ říká. Důležitý je i tzv. hecung. „Pomáhá, když člověk necvičí sám, ale s někým ve skupině. Baví ho to víc, a má možnost srovnávat,“ vypozoroval Josef Bělčický. Nejvíce jsou obezitou ohroženi lidé, kteří překročí třicítku. Po třicátém roce života se totiž zpomalí metabolismus těla, které je pak unavenější, regeneruje delší dobu a snadněji ukládá tuk. Ženy prý kvůli tomu po třicítce přiberou každý rok jedno kilo navíc. Pro kondiční cvičení, které má efekt, je podle odborníků na zdravý životní styl vhodné jakékoliv aerobní cvičení, v trvání minimálně 45 minut třikrát týdně.

„Návštěva posilovny má smysl, pokud se chodí dvakrát do týdne pokaždé alespoň na hodinku,“ radí Josef Bělčický. Dobu cvičení je dobré dodržovat. Kdo chodí na hodinový kurz aerobiku, pravděpodobně vlastní aerobní cvičení trvá pouze 25 minut a ostatní čas rozdělujete mezi rozcvičku, strečink a uvolnění. Ovšem pozor. Pětadvacet minut je dostatečně trýznivých pro mužské tukové buňky, ale ženám, které chtějí hubnout, nepomůže. Proto je mnohem vhodnější a pro mnoho žen také příjemnější chodit na dlouhé procházky. Po dobu 45 minut musí být dech zrychlený, ale své tempo byste neměli přehánět. Lapání po dechu tukové buňky také neohrozí. V první fázi hubnutí není vhodný například spinning a jiná cvičení, kde z vás „leje“ pot a naprosto se vyčerpáte. Organismus je už tak oslabený dietou a spojením s touto náročnou aktivitou si hubnoucí člověk říká o kolaps. V současné době trpí nadváhou nebo obezitou v České republice 52%lidí. Vyšší váhu má 46%českých žen. Příčinou je přejídání, příjem kaloricky hodnotných jídel se živočišnými tuky, cukry a nedostatek pohybu.

Glosu k tomuto článku nakdete zde

7.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Táborníci se seznámili s prací policistů, některé úkony si mohli i sami vyzkoušet.
2

Táborníci se stali svědky únosu. Pod dohledem policistů stříleli i ze samopalu

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Na nájezdu i výjezdu D5 u Nové Hospody pokračují stavební práce

Nová Hospoda/Bor – Z důvodu právě probíhající rekonstrukce, která potrvá do středy 30. srpna, upozorňujeme řidiče na úplnou uzavírku výjezdní i nájezdové větve dálnice u Nové Hospody.

Fotbalisté Tachova snadno přehráli Okulu Nýrsko

Tachov – Fotbalisté FK Tachova po výhře v Mýtě se poprvé v KPM představili domácím fandům. V cestě za výhrou jim měla být Okula Nýrsko.

FOTO: Vyletnění se neslo v duchu svateb

Planá - Město Planá během uplynulého víkendu ožilo multižánrovým festivalem Vyletnění.

FOTO: Druhý koncert kapel z partnerských měst měl úspěch

Stříbro – Již od odpoledních hodin začalo stříbrské náměstí ožívat proudícími lidmi. Na programu dne totiž byl v pořadí druhý koncert kapel z partnerských měst Stříbro a Vohenstrauss.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení