VYBERTE SI REGION

Je to tu znovu: díra vedle díry

Tachovsko – Několik centimetrů hluboké a desítky centimetrů dlouhé díry připomínající spíše povrch tankodromu, než frekventovanou silnici. Takto by se dala popsat komunikace směřující z Tisové k průmyslovému areálu Nová Hospoda.

16.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

„Sám tudy často jezdím, tudíž moc dobře vím, že situace na tomto úseku je opravdu alarmující," řekl starosta Tachova Jiří Struček. S tímto názorem se shoduje valná většina řidičů. Snížená rychlost na 50 kilometrů v hodině je v této části silnice opravdu dodržovaná, jelikož vyšší rychlost by mohla projíždějící automobily poškodit.
Na celé věci se ale začalo již pracovat. „Správa a údržba silnic Plzeňského kraje začala všechny díry postupně zalepovat. Toto by mělo být prozatímní řešení. Na jaře by celý úsek měl projít další rekonstrukcí," vysvětlil dále starosta okresního města. Podle jeho slov záleží rychlost úprav, které se konají v dnešních dnech, hlavně na počasí, které je v posledních týdnech dosti aprílové. „Již několik let se jedná o ten samý problém a ten samý úsek. Ale řekl bych, že oproti minulému roku se poškození rozšířilo ještě dál," konstatoval Struček.

„Momentální koberec, který se na vozovce v tomto místě nachází, byl položen v roce 1978. Jedinou větší opravou byl speciální nástřik, který ale vydrží tak čtyři až pět let, poté se musí dělat další kroky," osvětlil vedoucí střediska Správy a údržby silnic v Tachově Miroslav Klika.

Podle jeho slov se zatím celková částka, která bude na opravdu vynaložena, nedá vyčíslit. „Ještě nejsme kompletně hotoví, tudíž je předčasné se bavit o celkové hodnotě rekonstrukce. Každopádně ta částka každým dnem roste."

Vedoucí tachovské pobočky Správy a údržby silnic také vysvětlil jeden z hlavních problémů této silnice. „Jde také o to, že podloží pod silnicí není nijak tvrdé. My můžeme zpevňovat povrch, ale podloží se nikdy nezpevní," řekl.

Jak již bylo zmíněno, veliké díry se na této silnici objevují každoročně. Logickým řešením by se mohlo zdát natáhnout zcela nový koberec. To ovšem není zas tak jednoduché.

„My, jakožto město si rekonstrukci silnice jen tak naplánovat nemůžeme. Ale můžeme apelovat na Správu a údržbu silnic aby pro situaci našla východisko, které bude nejspíše nový povrch silnice," uvedl starosta Tachova Struček. Jeho slova potvrdil také vedoucí pobočky Klika. „Takovéto větší zásahy se probírají na hlavním ředitelství v Plzni. Na celý kraj je vyčleněna určitá částka, tudíž se nedá říct, zda se v úseku mezi Tisovou a Novou Hospodou nový asfalt objeví. Ale potřebné by to určitě bylo." Denně zde projedou stovky osobních vozidel a kamionů, kterým špatným stav dokáže zhoršit den.

Autor: Jindřich Sýkora

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Písničkář hrál, zpíval i vyprávěl příběh z Kladrub

Písničkář hrál, zpíval i vyprávěl příběh z Kladrub

Ilustrační foto

Nehoda tří nákladních aut uzavřela dálnici D5 u Sv. Kateřiny

Zámek v Cebivi mění majitele

Cebiv – Hlavním krokem v otázce stavby bylo především vyřešení vlastnictví. Již delší dobu se totiž o zámek sváděl spor hned několika majitelů. Z nichž ale ani jeden nejevil větší zájem o případné opravy. Nyní se ale situace zcela změnila.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

VIDEO: Ideální podmínky. Lyžuje už celá Šumava

Šumava – Ideální podmínky v současnosti nabízí lyžařské areály na Šumavě i v Pošumaví. V plném provozu včetně snowparku je už areál na Špičáku, kde leží na sjezdovkách průměrně devadesát centimetrů sněhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies