V loňském září prodala firma Autocentrum Jan Šmucler servis firmě A1 group Libora Jandy. V době prodeje podnik vydělával. Letos v květnu se nový majitel rozhodl od kupní smlouvy odstoupit a vrátit servis včetně jedenácti zaměstnanců původnímu majiteli. Prý neplnil vzájemnou dohodu. Jan Šmucler nesouhlasí a prodaný servis zpátky nepřevzal. O případu jsme již informovali.

„Stále se hlásíme každý den ráno do práce," uvedla Ludmila Havlová, která se stala jakousi mluvčí zaměstnanců autoservisu. „Novinkou je snad jen to, že jsme oslovili advokáta a ten se našeho případu ujal. Víme, že firma Libora Jandy podala žalobu. Soud by měl určit, kdo je vlastně majitelem servisu a naším zaměstnavatelem. Podle našeho právníka se případ ale může protahovat. Jsme bezradní," popsala situaci Havlová.

Uvedla, že oslovila Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a Všeobecnou zdravotní pojišťovnu (VZP). „Nevíme, jak jsme na tom s pojištěním. Zatím se ozvala ČSSZ Plzeň s tím, že jsme stále vedeni jako zaměstnanci společnosti A 1 group a že neakceptuje převedení pod společnost Autocentrum Jana Šmuclera. Čekáme, jaký postoj zaujme VZP ," dodala. Věří, že si nebudou muset zdravotní pojištění platit. Nemají z čeho, neberou plat, nejsou ani ve výpovědi, nemají zápočtové listy a nemohou si shánět novou práci, úřad práce je nemůže zařadit do své evidence.

Na vývoj jsme se chtěli zeptat také obou majitelů servisu. Libor Janda před třemi týdny slíbil, že pošle vyjádření svých právníků, proč považují kupní smlouvu za neplatnou. Dosud tak neučinil. Včera jsme se mu pokoušeli dovolat, telefon vyzváněl, ale nikdo ho nezvedl.

„Víme, že na nás společnost Libora Jandy podala žalobu. Budeme samozřejmě reagovat, pošleme vyjádření, že s vrácením autoservisu a zaměstnanců nesouhlasíme," uvedl Jan Šmucler.

Čtěte také: Každý den nastupují do práce, dovnitř se ale nedostanou