VYBERTE SI REGION

Každý den nastupují do práce, dovnitř se ale nedostanou

Tachov – Je úterý 29. května, 6.55 hodin. Do práce nastupují, tak jako každý den, zaměstnanci autoservisu v tachovské Oldřichovské ulici. Vstupní dveře jsou ale už více než týden zamčené.

29.5.2012
SDÍLEJ:

Každý den ráno před sedmou nastupuje jedenáct zaměstnanců tachovského autoservisu v Oldřichovské ulici do práce. Autor: DENÍK/Marie Podzimková

„V pondělí 21. května přijel současný majitel firmy Libor Janda a chtěl, abychom podepsali, že jsme se zpětně od 3. května stali znovu zaměstnanci bývalého majitele Jana Šmuclera," popisuje události nezaměstnaných zaměstnanců jediná žena mezi nimi Ludmila Havlová. Nepodepsali, museli odevzdat služební telefony, vyklidit pracoviště, které je od té doby zamčené. „Můžete jít, od včerejška už nepracujete," řekl nám, dodala Havlová. „Smál se nám přitom do očí," doplnil ji Petr Jiroušek. Nikdo s nimi od té doby nejednal, nikoho nezajímají.

Firma Autocentrum Šmucler prodala vloni v září servis firmě Libora Jandy A1 Group. Nyní si ale koupi rozmyslela. „Odstupujeme od smlouvy, protože Jan Šmucler porušil dohodu," uvedl Janda. Šmucler se brání: „Naše strana všechny podmínky řádně plnila. Navíc nám Libor Janda dluží před tři a půl milionu korun." Problematiku řeší právníci, připravují se žaloby a teprve soud rozhodne, na čí straně je pravda.

Jenže co lidé? „My nevíme, kdo plnil nebo neplnil dohodu, neznáme podmínky, na kterých se předchozí a nový majitel dohodli," uvedl jeden ze zaměstnanců Václav Kucak. „Nevíme tedy, čí jsme v současné době zaměstnanci. My chceme pracovat a za odvedenou práci brát mzdu." Doplnil ho kolega Petr Jiroušek: „My jen víme, že za Šmuclera tady všechno klapalo, firma vydělávala. Když to převzal Janda, začalo to tu upadat. Nejela klempírna, lakovna, neuzavřel smlouvy s pojišťovnami ani se Škodovkou."Při­dávali se i další, například s tím, že výplaty nedostávali v termínu. „ Vždycky, když sehnal nějaké peníze, tak dal třeba výplatu jednomu, dvěma a za pár dní zase dalším," popsal situaci Marcel Alexa.

Zaměstnanci netuší, kdo je nyní zaměstnává, zda vůbec dostanou nějaký plat. Nemají výpověď, nemají zápočtový list, nemohou tedy shánět jinou práci. „Máme rodiny, hypotéky, splátky, banky nepočkají. Někteří z nás každé ráno dojíždějí například z Plané, to také něco stojí," uváděli.

„Obě firmy se budou zřejmě soudit, to může trvat roky. Z čeho po tu dobu budeme žít?" znělo před tachovským autoservisem.

Zaměstnanci hledali pomoc u tachovské pobočky inspektorátu práce. „Doporučili jsme jim, aby se obrátili na soud a dali podnět na Oblastní inspektorát práce v Plzni," uvedla Růžena Machová.

Vedoucí odboru inspekce Eva Holá jim písemně mimo jiné poradila: „Doporučujeme, abyste se obrátili nejprve na oba vaše potencionální zaměstnavatele a žádali důrazné vysvětlení a doložení věci. Uveďte, že jste připraveni pracovat, žádáte o přidělování práce v souladu s pracovní smlouvou, popřípadě řádné ukončení pracovního poměru," uvedla.

Dnes mají pracovníci servisu schůzku s advokátem, který by je měl zastupovat u soudu. Odešli na ni poté, co se řádně na sedmou hodinu ranní dostavili do zaměstnání. Přijdou i zítra, pozítří, za týden. Chtějí pracovat nebo dostat řádnou výpověď a zápočtový list. „Co to máme za zákony, které umožňují takovou lumpárnu?!" zlobí se.

Autor: Marie Podzimková

29.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

První světová válka: 102 let od vypuknutí

Před 102 lety – 28. července 1914 – vypovědělo tehdejší Rakousko-Uhersko válku Srbsku. Zamýšlená lokální trestná výprava se rychle proměnila v celoevropský konflikt velmocenských bloků. Zahynuly při něm miliony lidí, byla zničena vyspělá evropská civilizace a všeobecné zhrubnutí a úpadek mravů otevřely cestu pozdějším levicovým i pravicovým diktaturám.

Řidiči často nerespektují dopravní omezení

Tachov – Chaotická a nepřehledná. Tak se jeví některým obyvatelům dopravní situace v zadní části sídliště Východ vedoucí kolem Domova pro seniory a vilkami zpět. Příčinou je rekonstrukce křižovatky ve Stadtrodské a Zárečné ulici, která probíhá už několik týdnů a s tím související dopravní omezení.

Od největší letecké katastrofy v ČSSR uplynulo 40 let

Dvacátého osmého července 1976 došlo k nejtragičtější letecké nehodě ČSA na území tehdejšího Československa, když pádem do rekreační vodní nádrže Zlaté piesky u Bratislavy skončil let stroje Il-18. Zahynulo 76 osob, údaje o počtu přeživších se dodnes liší.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.