Starosta se brání kritice občanů i výboru

PLANÁ - Je kritizován za to, že neoprávněně poskytl bytové prostory

24.4.2007

Starosta Plané Karel Vrzala Foto: DENÍK/Miloš Němec

Pod sprškou kritiky některých občanů města a kontrolního výboru zastupitelstva se nachází starosta Plané Karel Vrzala. Obě strany ho totiž viní z toho, že neoprávněně poskytl bytové prostory plánské hudební skupině Erion. „Jeho postupem tak byla městu způsobena škoda na neuhrazeném nájmu a nezaplacené elektrické energii,“ tvrdí ve své průběžné zprávě kontrolní skupina. „Ve prospěch skupiny byly také v uvedených prostorách provedeny stavební úpravy v ceně čtyřiadvacet tisíc korun,“ ohrazuje se kontrolní výbor spolu s několika občany. Karel Vrzala se výtkám brání ve svém vyjádření, které výboru zaslal. Poukazuje na skutečnost, že už v roce 2000 byla mezi Erionem, městem a plánským kulturním střediskem uzavřena ústní dohoda.

„V té je uvedeno, že skupina bude bezplatně vystupovat na některých akcích města a jeho kulturního střediska a na takové akce bude poskytovat bezplatně svoji techniku. Město ji za to bude poskytovat podporu a pokud bude třeba, také prostory pro zkoušení,“ uvedl starosta. Taková situace nastala v roce 2005, kdy se hudební těleso dostalo do problémů. Na jednání rozhodla rada města, že prostory budou Erionu poskytnuty dočasně na pět měsíců. „A to za podmínek, že si kapela bude hradit energii . A to ona také dělala,“ tvrdí Karel Vrzala. Poskytování prostor bylo Erionu postupně prodlužováno.

„Plnila dohodnuté věci a bezplatně vystupovala při městských akcí,“ připomněl starosta. Zároveň zareagoval i na vytýkané stavební úpravy. „Ty byly nutné k tomu, aby rozvody elektřiny odpovídaly příslušné vyhlášce. Poté, co skupině seženeme náhradní zkušebnu, budou tyto prostory sloužit kancelářím městského úřadu,“ zdůraznil Vrzala. Od roku 2000 poskytl Erion městu služby, které by podle jeho rozpočtu přišly na částku blížící se 150 tisícům korun.

„Hodnota užívání prostor odpovídající nájemnému za byt za dobu, kdy je skupina využívá, činí za dva roky 26 a půl tisíce korun. Z toho vyplývá, že poskytování těchto prostor bylo za uvedených podmínek pro město výhodné,“ myslí si starosta. Na posledním zasedání zastupitelstva bylo odsouhlaseno, že prostory budou Erionu poskytovány i nadále jako zkušebna, když kapela bude i v budoucnu platit energii a vystupovat bezplatně na akcích města. „Jenom mi bylo uloženo, abych o tom s hudebníky uzavřel písemnou smlouvu,“ podotkl Vrzala.