K nejfrekventovanějším v regionu patří u nádraží a u muzea v Tachově, pak ve Stříbře, kde se kříží chebská a plzeňská silnice, na dálničním přivaděči u Nové Hospody a v průmyslové zóně v Ostrově u Stříbra.

Najdeme i několik tzv. „kruháčů" malých, které ovšem mají svoje opodstatnění. Nedávno jeden takový vznikl v Zárečné ulici v Tachově. Tím se pomohlo vyřešit nastupování a vystupování dětí, které rodiče vozili do základní školy. Dříve auta zastavovala kvůli nedostatku místa převážně ve vozovce. Vybudováním malé kruhové křižovatky a s ní sousedícího zálivu v komunikaci teď mohou auta zastavit, aniž by překážely ostatnímu provozu. Děti tak mohou bez obav z auta vystoupit, nebo do něj nastoupit.

Další menší kruhová křižovatka je v Tachově ve sportovním areálu, dvě vybudovala například Planá (u hřbitova a v nové zástavbě rodinných domů v severní části města).

Všechny kruhové objezdy na Tachovsku jsou relativně nové, vznikly v posledních letech. Například ty na hlavním tahu Tachovem vyrostly před osmi, devíti lety a kruháč u muzea se zpočátku setkával s kritikou veřejnosti, než si na něj lidé zvykli. Z posledních let pak také pocházejí dvě velké kruhové křižovatky u dálnice – na Nové Hospodě se stavělo v roce 2010 a v průmyslové zóně v Ostrově loni.

Hovoří se ale o dalších podobných křižovatkách. Zapeklitá situace je pro motoristy v centru Tachova – když chtějí odbočit z Hornické ulice například doleva ke světelné křižovatce, v dopravní špičce mohou čekat i několik minut. Řešením této nepříjemné křižovatky by podle motoristů i odborníků byl právě kruhový objezd. Další křižovatka podobného typu se plánuje na Rapotínské ulici u hřbitova. V obou případech se ovšem jedná o záležitost příštích let.

Na Tachovsku najdeme také určité kuriozity. Vzdáleně totiž kruháč připomíná prostranství v Tylově ulici v Plané. Dlažba má kruhovitý tvar, uprostřed je dokonce vyvýšená. „Všeobecně se toto místo nevnímá jako kruhový objezd, neodpovídá tomu ani dopravní značení a ani sem přímo neústí žádná komunikace," uvedla starostka Plané Martina Němečková. Řidiči tuto plochu využívají částečně jako parkoviště.

I když kruhové křižovatky jsou vítaným řešením bezpečnosti a plynulosti provozu, ne všude se hodí. Například východní varianta obchvatu Chodové Plané počítala s velkorysým mimoúrovňovým kruhovým objezdem poblíž rybníku Regent. Stát měl údajně až 180 milionů korun. „Naštěstí se od tohoto řešení ustoupilo, bylo by to celé nesmysl, obci by to ulevilo jen částečně," vyjádřil se starosta Ctirad Hirš.

Tématu kruhových objezdů v Plzeňském kraji se věnuje páteční tištěný Tachovský deník.