Ti se pohybují v silném konkurenčním prostředí a obtížně odolávají růstu cen pohonných hmot z poslední doby. Zvyšuje se pojištění, zanedbatelná není silniční daň.

„To víte, že se nás to dotkne. Náklady rostou, podívejte se, jaká je současná cena nafty,“ řekl dopravce ze Ctiboře Jaroslav Herout. „Je nás hodně, bojujeme o zákazníka a zřejmě si nebudeme moci dovolit promítnout zvýšené náklady do konečné ceny pro odběratele. Budeme o tom samozřejmě s našimi zákazníky jednat, ale nevidím to růžově. A není to jen mýtné, ale musíme nakoupit krabičky, nabíjet je, hlídat.“

Jeho slova potvrdil majitel tachovské dopravní firmy, který si nepřál být jmenován. „Nemůžeme si dovolit zvýšit ceny pro zákazníky. To bychom o ně v současné konkurenci brzy přišli,“ řekl pro Deník. „Nafta zdražila od ledna už o 2,50 koruny, ceny jsou nasmlouvané, není prostor pro jejich úpravu.“ Některé kroky jsou podle něj nedomyšlené, neuvážené. „Pro příklad lze uvést zvýšení spotřební daně z pohonných hmot, které mělo přinést finanční prostředky do státní pokladny. Efekt je opačný. Důsledkem je pak to, že tankujeme do nákladních vozidel v cizině, kde je nafta levnější,“ řekl jednen z největších dopravců v okresním městě.

„S dopravní firmou teprve začínám,“ řekl Ladislav Filip z Bezdružic. „Musím počítat s tím, že zpoplatnění silnic bude znamenat asi deset procent nákladů navíc. Dotkne se to všech – velkých i malých firem. Vždyť jen kolik nákladních vozidel jezdilo dosud raději po vedlejších komunikacích právě z důvodu, aby se řidiči, respektive firmy vyhnuli placení mýtného na dálnicích a ušetřili.

Všichni tři majitelé dopravních firem se ale shodli na tom, že zavedení mýtného na silnicích I. a II. třídy pro ně sice bude znamenat nepříjemné zvýšení nákladů, ale nebude mít likvidační charakter.