Do Svojšína, kde se v současné době také buduje, vede pouze kolej z Plané. Z tohoto důvodu musely České dráhy vypravit místo vlaků autobusy.
„Z Boru a Stříbra jezdí náhradní autobusy podle výlukového jízdního řádu. Z Plané pak jezdí osobní vlaky Regionova,“ informovala svojšínská výpravčí Dagmar Dolečková.

„Stavíme například v Milíkově a Svojšíně podchody,“ řekl Deníku Radek Sopr, zástupce ředitele pro výstavbu trati z firmy Stavby silnic a železenic.
K průběhu celé stavby úseku Stříbro – Svojšín se vyjádřil hlavní inženýr úseku Miroslav Kodera.

„Pracuje se na všem v celém úseku. Co se týče trati, dělají se takzvané spodky pod železnicí. Během září je na programu ve Svojšíně pokládka první a třetí staniční koleje a s tím spojená stavba nového nástupiště. V říjnu potom pátá a třetí kolej plus další části ostatních kolejí. V prosinci by se měla dělat druhá a čtvrtá staniční kolej, podchod a nástupiště ve Stříbře. Podle harmonogramu stavba v tomto úseku skončí osmnáctého prosince tohoto roku,“ uvedl Kodera.
Další částí stavby v rámci optimalizace trati je úsek Pavlovice – Planá. Úsek mezi Svojšínem a Pavlovicemi se zatím nebude rekonstruovat.

„V úseku Pavlovice – Planá se začne pracovat devatenáctého března příštího roku. Bude kompletně zrekonstuována trať, ale také staniční budovy v Brodu nad Tichou a Plané, včetně celého nádraží. Na skály, které železnici částečně lemují, bude nastříkán beton, nebo na ně bude položena síť, aby nepadaly kameny na trať. Máme připravené i přístupové cesty k železnici, které zpevňujeme. Až bude vše hotové, opravíme je,“ řekl dále Miroslav Kodera.
Stavaři postupují podle plánu, vše by se mělo stihnout v termínech.

„Ano, výstavba jde podle harmonogramu, nemáme zatím žádné potíže, vše běží tak, jak má,“ řekl nakonec Radek Sopr ze Staveb silnic a železnic.

Josef Holek