VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží se budou zvelebovat

Bezdružice – Unikátní projekt s názvem Vlídná nádraží Bezdružicka se v těchto dnech posunul do další etapy.

5.3.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Obce ležící na regionální trati Pňovany – Bezdružice projevily v loňském roce zájem o převod nádražních budov do své správy, aby tak zajistily jejich další využití pro rozvoj turistického ruchu v regionu.

K tomu se váže společný záměr neziskových sdružení v čele s Asociací Entente Florale CZ – Souznění (AEF) na zvelebení okolí nádraží a vlakových zastávek, podle návrhů místních obyvatel a odborných studií zúčastněných zahradních architektů.

Starostové si projeli trať

Seznámení starostů se zpracovateli a sestavení zadávacích podmínek měla za cíl jízda zvláštního historického motorového vlaku po trati, která se konala ve čtvrtek 18. února a které se zúčastnili starostové dotčených obcí, zástupci majitele dráhy – Správy železniční dopravní cesty, dopravní odborníci, památkáři a zástupci sdružení AEF, Plzeňská dráha a Místní akční skupina Český Západ – Místní partnerství.

Zvláštní vlak zastavoval na jednotlivých stanicích, kde vedle monitorování současného stavu probíhaly diskuse architektů se starosty, vlastníky a správci o možném využití objektů s ohledem na potřeby a záměry obcí. V uplynulých letech, současný majitel SŽDC provedl opravy nádražních budov stanice Bezdružice, Konstantinovy Lázně, Kokašice a Cebiv. Zbývá dokončit budovy ve Strahově, Trpístech a Blahoustech.

“Na jaře letošního roku budou zahájeny práce na proměně bývalého drážního skladiště v Bezdružicích v kreativní muzeum železnice. Podařilo se nám na opravu skladiště získat dotaci z programu LEADER ve výši tří set sedmdesáti pěti tisíc korun. Otevření muzea a vydání nové publikace o trati, včetně zvláštních omalovánek pro děti, chystáme během oslav výročí sto deseti let trati v létě příštího roku,“ řekl jednatel sdružení Plzeňská dráha Marek Plochý.

Získané poznatky a podněty z jednání se využijí v následujících projektech, které budou obsahovat komplexní zmapování objektů, historický průzkum, ideový návrh nového využití a projektovou dokumentaci úprav jednotlivých prostranství. V roce 2009 byla již podrobně zpracována architektonická studie na úpravy okolí stanic v úseku Cebiv – Bezdružice.

Investice budou více než milion korun

Finanční nároky na úpravy okolí všech nádraží na trati byly odhadnuty na částku přesahující milión korun. Na schůzce byl proto předložen možný návrh financování, který předpokládá získání většiny prostředků z fondu Ministerstva zemědělství. Cílem společného snažení je zvelebit trať lokálky tak, aby v budoucnu dobře sloužila pravidelným cestujícím i rozvoji turistického ruchu v regionu.

Ředitelka Asociace Drahomíra Kolmanová k tomu doplňuje. „Značné nadšení spolupracovat na projektu mají také místní děti, které se nám podařilo zapojit do diskusí o žádoucí podobě stanic i do práce na zkrášlování okolí stanice v Bezdružicích. Od přátelství s dětmi si slibujeme i zvýšení zájmu dospělých obyvatel o hezké prostředí stanic. Dále se nám osvědčila spolupráce s místními sdruženími, zejména s Mikroregionem Konstantinolá­zeňsko, MAS Český Západ a Plzeňskou dráhou.“

„Regionální železniční trať Pňovany – Bezdružice je dlouhá dvacet čtyři kilometrů a byla otevřena v roce devatenáct set jedna. Od počátku přinesla kraji rozvoj turistického ruchu, zejména v souvislosti s Konstantinovými Lázněmi. V letním období je romantickou krajinou vedená trať velice využívána turisty a školními zájezdy. Po dva víkendy v roce je pravidelně pořádáno tzv. Bezdružické parní léto, kde návštěvníci mohou vidět historické vlaky, autobusy, auta, četníky a další rozličný kulturní program. Trať se tím stala první turistickou železnicí svého druhu v Plzeňském kraji. Již několik let se také intenzivně pracuje na záměru dostavby tratě z Bezdružic do Teplé.“ řekl Deníku Miroslav Klas ze Společnosti pro veřejnou dopravu.

Autor: Václav Šimek

5.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Petr Ardeleanu bude v sobotu pískat na Baníku

Ze zákulisí veteránského motokrosového závodu ve Stříbře.

Rozhodne již Stříbro o motokrosových titulech?

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Vuřty seniorům griloval starosta

Stříbro - Nová pergola u Domova pro seniory ve Stříbře je dokončená, a tak mohla jednoho teplého odpoledne hostit obyvatele domova, kteří si zde udělali pěkné společné grilovací odpoledne. 

Na slavnosti piva pojede zvláštní pivní vlak z dolního nádraží

Karlovy Vary - Zvláštní vlak s názvem Karlovarský Chodovar Expres vypraví už podvanácté České dráhy na tradiční slavnosti piva v rodinném pivovaru Chodovar.

Starají se židovský hřbitov i o kulturní dění v obci

Stráž – Pro svou organizaci používají historické názvy, které platily v českých obcích před rokem 1850.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení