V sobotu dopoledne se proto sjeli do Bezdružic, aby na tamním nádraží začali s opravou hodin. „Tyto hodiny, které máme k dispozici sice nepocházejí odtud, ale z Hostouně, přesto jsou také originální. Byly vyrobeny před šestasedmdesáti lety v německém Regensburgu. Dodnes jsou na nich vidět nápisy,“ řekl Marek Plochý, předseda občanského sdružení Plzeňská dráha, který organizuje brigády na nádražích. „Hodiny jsou v docela dobrém stavu. Je potřeba slepit sklo, vyčistit vnitřek stroje a očistit jej zvenčí. Zatím ještě nedokáži odhadnout, jak dlouho bude jejich oprava trvat. Tyto hodiny byly mechanickým převodem připojeny k matičním hodinám, které byly instalovány uvnitř nádraží. Ty jsou dodnes funkční a jsou také tak staré jako tyto,“ pokračoval Plochý. „Původní hodiny odtud zmizely asi před pětadvaceti lety,“ dodal další z party, Jiří Bízek. Opravené hodiny chtějí dobrovolníci instalovat na budovu bezdružického nádraží v červenci, kdy se zde uskuteční oslavy 110 let trvání tamní dráhy.

Nejen historické nádražní hodiny jsou v zájmu Marka Plochého. „Snažíme se také udržovat okolí nádraží umístěných kolem dráhy z Pňovan do Bezdružic. V sobotu se také konala brigáda v Trpístech, kdy brigádníci likvidovali náletové dřeviny a uklízeli okolí stanic. V budoucnu bychom stanice chtěli získat od Českých drah a využívat je ke zvýšení turistického ruchu v tomto regionu. Za těch deset let, co se tomu věnuji, pozoruji zvýšení zájmu turistů o trať i Bezdružice,“ dodal Plochý.