„Nejvíce pyšní jsme na pokladnu s kompletním vybavením a staré návěstí sovětského typu z Cebivi," podotkl Jiří Bízek, jeden z donátorů muzea, patriot a strojvedoucí. „Máme vizi, že až bude hotová rekonstrukce přejezdu v Cebivi, zažádáme o o kompletní ovládací panel k návěstí," doplnil.

Kromě toho se mohou lidé dočíst pár zajímavostí o zastávkách na trase Bezdružice – Pňovany nebo si prohlédnout model zastávky Blahousty. Vitríny nabízí i drážní dokumenty, vyhlášky a předpisy nebo kolekci železničářských signalizačních lamp. „Do vitríny, která je ještě prázdná, připravuji model nákladiště kamenolomu z Břetislavi. Protože neexistuje žádná fotodokumentace, budu muset trochu improvizovat," uvedl. „Do sbírky jsem dodal i fotografie."

Muzeum vzniklo v budově více než stoletého skladu na místním nádraží. Stát ho chtěl původně zlikvidovat a své napáchal i vandal. Objekt totiž před jedenácti lety zapálil. Skladiště naštěstí neshořelo. „Před deseti lety jsme místo od Správy železniční a dopravní cesty odkoupili a dalších pět let jsme plánovali a čekali na peníze. Ty jsme nakonec dostali z Evropské unie," připomněl těžkosti rozjezdu Marek Plochý, předseda sdružení Plzeňská dráha. Celkové náklady na zprovoznění jsou spočítány asi na sedm set tisíc korun.

„Je jedině dobře, že máme ve městě muzeum, které není široko daleko. Obdivuji nadšence, kteří místo takto upravili," pochválil starosta Jan Soulek, který do muzea zavítal se svými dětmi.

Marek Plochý dodal, že muzeum věnované lokálce respektive nádraží, bude nadále rozvíjeno a rozšiřováno. „Zjišťujeme, že doma máme ještě spousty věcí," nechal se slyšet.

Muzeum bylo otevřeno v rámci akce Vítání jara. Tisíce návštěvníků, kteří akci navštívili, mohli navštívit i Dvůr Krasíkov, kde pro ně byl připraven kulturní program.

Dětem se ale líbily hlavně lamy, nutrie, koně nebo kozy., které na zdejším statku chovají.

„Lamu jsem si dokonce pohladila," pochlubila se desetiletá Anežka Bourková z Plzně. „Také se mi líbila jízda na koních," doplnila slečna, která na Krasíkov přijela se svým tatínkem. „Z Plzně jsme přijeli vlakem. Svezli jsme se žralokem," řekl Milan Bourka. Na mysli neměl mořského živočicha, ale motorový vlak RegioShark, který byl v neděli, speciálně kvůli akci, nasazen místo klasických motoráků.

Kdo se chtěl dostat z Bezdružic na Krasíkov, mohl za dvacku využít pendlující historický autobus Škoda ŠL 11.

Pro turisty byl připraven i pochod ze Strahova. Na ten se vypravilo asi osmdesát lidí. V Bezdružicích pak za výkon dostal každý vuřt.

Trať číslo 177 z Pňovan do Bezdružic byla uvedena do provozu v červnu 1901 a tehdy byla dopravní tepnou regionu zajišťující převoz dřeva, plodin, cihel a čediče.