Okouzlil nás krásný výhled z Golden Bridge

USA/Tachovsko - Jako au–pair poznává Ameriku. Sledujte s námi, co studentku potkává na cestách a s čím vším se setkává za velkou louží.

11.11.2010

Poznávání Alcatrazu a města San FranciscaFoto: Archiv Šárky Spurné

U snídaně jsem se seznámila s Ajem z Texasu a Leou z Německa, která přijela do Ameriky na prázdniny. Jelikož jsme všichni měli v plánu poznávat město, rozhodli jsme vyrazit společně.

Po cestě jsme pocítili kopcovitý terén, typické pro San Francisco, někdy to byl i velice náročný výšlap, ale zvládli jsme to. Naše první kroky směřovaly k Lombard Street, což je ulice proslulá svou klikatostí. Po dostatečném prohlédnutí uličky, jsme vyrazili směrem k pobřeží.

Po cestě jsme si prohlédli Ghirardelli Square, kde se nachází spousta obchodů, barů, restaurací a známá čokoládovna se stejným názvem Ghirardelli. Měli jsme krásný výhled na Golden Bridge, což byl hlavní plán dnešního dne. Most je opravdu velký a z dálky to vypadá, že není tak daleko, ale pro jistotu jsme vyrazili na místní městskou dopravu a k mostu dojeli autobusem. Jelikož byl velký provoz, cesta nám trvala skoro hodinu, což by nás pěšky vyšlo na stejnou dobu, ale alespoň jsme ušetřili trošku energie. Z pobřeží jsme měli výhled na celý most, San Francisský záliv, i na centrum města. Pokud máte štěstí, můžete vidět skákající delfíny pronásledující místní lodě, ale mi to štěstí bohužel neměli. Aj mi sice ukázal každého delfína v dáli, ale nikdy jsem je nestihla vyfotit. Pak naše kroky směřovaly do nedalekého Golden Gate parku. Byl to taky celkem kus, a proto jsme opět zvolili místní dopravu. Park je obrovský a najde se v něm spousta zajímavostí jako japonská čajová zahrada, květinové zimní zahrady, kalifornská akademie věd a jiné. Bohužel nebyl čas se zde zastavit, a tak jsme si šli prohlédnout jen místní toalety a prošli začátek parku. Zamířili jsme směrem k Viktoriánským domům, které jsou další typickou atrakcí San Francisca a můžeme je vidět na pohledech a různých suvenýrech. Od Viktoriánských domků jsme vyrazili zpět směrem do centra, kde jsme po cestě viděli místní městskou radnici a zajímavý kostel. Prošli jsme chudší čtvrtí, kde ulice nebyly tak udržované a potkávali jsme zvláštní individua, ale vše jsme přežili ve zdraví. K večeru Aj vyrazil za svými kamarády a my jsme se s Leou šli porozhlédnout po nějaké dobré večeři. Podařilo se nám natrefit na výbornou restauraci, kde dělali italská jídla. Po dobrém najezení jsme podnikly poslední výlet a to do čtvrti Castro.

Čtvrti Castro se také říká Vesnice gayů nebo Hlavní město gayů v USA. Je to místo, kam lidé přicházejí, aby byli sami sebou. Typickým symbolem jsou duhové vlajky, které můžete vidět na každém kroku. Najdeme zde kino z roku 1922 v historicky chráněné budově, která dominuje této ulici, dále zde najdeme spousty kaváren, restaurací, barů, klubů. Je to výborné místo na odpočinek, kde si člověk hezky užije večer, aniž by vás každou minutu otravoval nějaký kluk. S Leou jsme nejdřív vyrazily do baru, kde byli samí gayové. Všichni byli milí a přátelští, další cesta pokračovala do dvou klubů, kde jsme se seznámili s kluky, kteří v San Franciscu studují. Nebyli gayové, ale do téhle čtvrti se vydávali za zábavou, protože lidé jsou zde otevřenější, milejší, místa jsou zde s dobrou hudbou a příjemnou atmosférou. Večer utekl rychleji, než jsme si vůbec stačily uvědomit a byl čas vyrazit zpět na hostel. Po cestě jsme venku potkali naháče, v jedné budově za oknem jsme mohly pozorovat tanečníka a na ulici bylo opravdu spousty zajímavých lidí.

Můj let byl v 6 hodin ráno, a tak nezbývalo nic jiného, než si dát sprchu na osvěžení a vyrazit na letiště. Po snídani na letišti na mě přišla velká únava a vše mi hrozně dlouho trvalo. Přestala jsem sledovat čas, až když jsem slyšela svoje jméno, tak jsem si uvědomila, že jsem poslední pasažér na palubě letadla, který tam ale bohužel ještě není. Naštěstí jsem vše stihla a spokojeně se usadila. Let byl opět s přestupem ve Phoenixu, i přes to, že jsem byla tak trošku spící, vše jsem zvládla a v pořádku kolem poledne dorazila do Colorada. Působila na mě sice trochu únava, tak jsem si šla lehnout kolem druhé hodiny a vzbudila se až druhý den ráno.

San Francisco patří k jednomu z nejoblíbenějších měst v Americe a určitě ho mám v plánu v budoucnu navštívit nebo se v něm na pár měsíců znovu usídlit. Oblíbila jsem si ho nejen kvůli tomu, že je to přímořské město, ale místní atmosféra na mě působila velmi příjemně, lidé jsou zde moc milí a také je zde spousty památek a zajímavostí. Město si opravdu zaslouží být označováno jako jedno z nejkrásnějších měst na světě.
Jediné co mě překvapilo, byl velký počet bezdomovců, které můžete potkat skoro všude. Shromaždují se zde díky tomu, že jim město nabízí velkou podporu jako jídlo a přespání, což láká bezdomovce i z okolních míst. Naštestí nebyli vůbec agresivní nebo příliš otravní, takže zde není žádný důvod, proč se nevydat do San Francisca. Pokud máte v plánu návštěvu San Francisca, tak doporučuji nejméně na týden. Je tam hodně míst na poznávání a i měsíce by mohly být pro některé málo, jako třeba pro mě.

Šárka Spurná

11.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
OTEVŘENÁ VRATA a novou dlažbu uvidí na první pohled zájemci, kteří se chtějí podívat do tachovského muzea nebo klášterní zahrady.

Muzea na Tachovsku nabízí ucelený pohled na historii

V kině Mže promítnou opět neprofesionální filmovou tvorbu

Tachovské kino Mže promítne neprofesionální filmovou tvorbu

VIDEO: Lyžařská sezona na Špičáku zřejmě o víkendu skončí

Špičák - Do neděle 26. března se bude určitě lyžovat v největším železnorudském areálu Ski&Bike Špičák.

Karolína Strapková si z Humpolce přivezla titul mistryně republiky

Tachovsko – Talentovaná Karolina Strapková z klubu Lukostřelci Českého lesa se od víkendu stala nositelkou titulu Mistryně České republiky v halové lukostřelbě. Ve dnech 18. a 19. března se do Humpolce sjeli lukostřelci kategorií starší a mladší žáci z celé České republiky, aby zde dva dny zápolili v halové lukostřelbě.

Pod Vysokou odstartuje v neděli Memoriál J. Machta

Tachov – Třetím závodem pokračuje v neděli 26. března seriál KERMI Běžec Tachovska 2017.

FOTO: Přivítali pět nových občánků

Chodský Újezd – Nové občánky přivítali na radnici v Chodském Újezdu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?