Obyvatelé bytovek a přilehlých domů se tak na čas musí smířit s omezeným provozem i parkováním před svými domy. V těchto dnech stavebníci pracují na nových chodnících a rekonstrukci stávajících silnic a není tedy výjimkou, že lidé prochází staveništěm, které má v některých úsecích i metr hluboké vykopané příkopy pro instalaci kabelů a odvodňovacích potrubí. „Žít na staveništi samozřejmě není příjemné, ale rekonstrukce potrvá jen pár měsíců, takže to musíme vydržet. Někteří lidé sice nadávají, ale měli by být rádi, že se s rekonstrukcí začalo, už dlouho byla potřeba. Jen si nejsem jistý s plánováním jednosměrné ulice tady. Myslím, že to pro obyvatele sídliště bude docela komplikace a nebudou chtít pokaždé celé sídliště objíždět. Radost mám ale z parkovacích míst, kterých teď bude dostatek, lidi parkovali podél silnic a jako člen hasičského záchranného sboru vím, že jsme s tím měli velký problém, abychom se do některých ulic se zásahovým autem dostali," řekl Deníku Václav Zimák, velitel místních dobrovolníků.

„Rekonstrukce už byla potřeba, dopravní uspořádání i parkovací prostory jsou dlouhá léta nevyhovující a nedostačovaly potřebám obyvatel sídliště ani rodinných domů za ním. K jednosměrné ulici sídlištěm jsme se rozhodli, protože šířka silnice nedostačuje pro obousměrný provoz a chodník jsme vybudovat chtěli. Doteď lidé chodili po silnici, ale z hlediska bezpečnosti to je nepřijatelné", popsal starosta Chodové Plané Ctirad Hirš.

V následujících měsících se tak podstatně změní tvář celého sídliště, přibudou nové chodníky, osvětlení a v těchto dnech je v realizaci také parkoviště, které by svou kapacitou parkovacích míst mělo dostačovat pro obyvatele bytovek i jejich návštěvy. „Celkové by rekonstrukce sídliště Lučina měla přispět ke zklidnění místní komunikace, budeme tu mít dopravní režim „Zóna 30". Tato rychlost snad zamezí některým řidičům v rychlé jízdě skrz sídliště, na které si obyvatelé také stěžovali," poukázal starosta. Moderní ráz sídliště doplní i nový otevřený dřevěný přístřešek se sedlovou střechou a zpevněnou plochu z betonových dlaždic na odpadkové kontejnery. „Na montáž bude použito smrkové dřevo ohoblované a opatřené ochranným nátěrem. Veškeré trámy budou ohoblované a hrany zkoseny případně ofrézovány do profilu dle výběru investora. Nátěr všech dřevěných prvků bude proveden minimálně ve dvou vrstvách v odstínu kaštan. Montáž dřevěné konstrukce bude probíhat na stavbě z předem připravených a opracovaných hranolů," dodal Hirš ke stavbě.

Rekonstrukce sídliště začala před pár týdny a potrvá do konce listopadu. Celková investice na stavbu je sedm a půl milionu korun, dodávku zakázky zahájila až třetí vysoutěžená firma.

Jaroslava Hohlová