„Je to krásné, jedete si přírodou, mašina odfukuje, různě praská, líbí se mi to,“ popsala dojmy Marie Márová z Teplé, která do Bezdružic přicestovala historickým autobusem Ešelka. Ten byl totiž v rámci akce taktéž vypraven.

Historická vlaková souprava o čtyřech vozech jezdila z Bezdružic do Cebivi a zpět.

Při jízdách byly přítomny četnické hlídky kvůli riziku možného přepadení vlaku zločineckými bandami. A to se také stalo u pramenu, nedaleko Strahova skutečně vlak přepadli lupiči. Četníci je ale hbitě zpacifikovali.

Kdo se chtěl pokochat ženami v dobovém oblčení, měl možnost – vystoupily divoké tanečnice ze skupiny skupiny Althea.

Kdo zůstal až do noci, taktéž neprohloupil. Po deváté hodině večerní totiž na trať vyrazila mimořádná parní souprava s vytoupením skupiny Estela de Fuego. Ta ovšem nejela až do Cebivi, ale jen do Konstantinových Lázní, kde předvedla své pálivé umění.

Stěžejním bodem sobotního programu ale byl křest knihy místního autora, patriota a železničářského nadšence Jiřího Bízka.

„Knihu jsem napsal ke stodesátému výročí trati Bezdružice – Pňovany,“ řekl autor a bezdružický patriot.

„Pojednává o trati, na které jsem jako strojvedoucí najížděl první kilometry, je o trati, po které jsem jezdil do školy a je také o trati, na které jsem srávil celý život ,“ uvedl Bízek. „Je prostě krásné, když ve vlaku potkáváte známé i sousedy a navíc, cestování ve zmíněném úseku je krásné,“ neskrýval nadšení Jiří Bízek.