„O změně poskytovatele neuvažujeme,“ řekl pro Tachovský deník starosta. „Na současné trasy jsme uzavřeli s ČSAD smlouvu jen na půl roku. Od srpna bychom tuto smlouvu chtěli pozměnit,“ dodal.
ČSAD by na rok 2012 požadovala o dvě stě padesát tisíc víc k původní roční platbě milion dvě stě tisíc, při zachování všech současných tras. V součtu to činí milion čtyři sta padesát tisíc. A to si město nemůže dovolit.
„Řešit to budeme formou úspory. Některé trasy omezíme, jiné zcela vynecháme,“ vysvětlil Červený předpokládané řešení rozpočtového deficitu. „Celá věc je zatím v jednání, zrušení tras je náš záměr, ale finální verze se může lišit,“ doplnil.
Vynechány budou především ty trasy, u kterých je nízká vytíženost. Zároveň město uvažuje o tom, že by u některých spojů mohly být prodlouženy časové intervaly.
„Tendenci zrušit smlouvu a hledat jiného provozovatele městské hromadné dopravy než ČSAD jako město nemáme,“ uvedl starosta.
Které konkrétní trasy budou zrušeny, či omezeny není zatím jasné.
Jakub Sedláček