VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Stříbrští tělesně postižení budou mít snazší cestovaní

Stříbro - Vozíčkáři, ale i matky s kočárkem mají od čtvrtka nového pomocníka – nový nízkopodlažní autobus SOR B 10,5. Na stříbrském náměstí se včera uskutečnilo slavnostní předání do služeb stříbrské městské hromadné dopravy. Na předání se přišla podívat i Hana Turzová, která chodí za pomoci francouzské berle.

2.4.2009
SDÍLEJ:

Stříbrské MHD dostalo do výbavy nový autobus se speciální rampou pro vozíčkáře a kočárkyFoto: DENÍK/Josef Holek

„Autobus má pro mne velký význam. Bude se mi z něj dobře vystupovat i nastupovat. Lepší, než vysoké schody. Už se mi stal na schodech v autobuse nepříjemný zážitek,“ uvedla Turzová.

Moderní autobus se sníženou podlahou a výsuvnou nájezdovou plošinou bude přínosem zejména hůře pohyblivým občanům, vozíčkářům i maminkám s kočárky.

„A také minulý týden jsme měli jednání se zástupci jednotlivých firem o tom, že bychom až k nim prodloužili linky. Existence nového autobusu tomu potom jen napomůže. Vše také zapadá do koncepce města, které se snaží vytvářet vhodné podmínky pro tělesně postižené spoluobčany,“ podotkl stříbrský starosta Miroslav Nenutil.

„V současnosti na lince MHD ve Stříbře jeden nízkopodlažní autobus jezdí. Od prosince 2006 brázdí ulice vůz SOR CN 12 EKOBUS s pohonem na stlačený zemní plyn, ale má takový problém, a to ten, že musí často jezdit tankovat do Plzně. Také má nějaké mouchy, občas tedy stojí, nebo se opravuje. Nový jej vhodně doplní. Oba dva mají plošinu,“ řekl Deníku Josef Forejt, vedoucí dopravního útvaru plzeňské ČSAD s tím, že autokar je ojetý a je zakoupen od českolipské ČSAD.

Autobusová městská hromadná doprava byla ve Stříbře zavedena na počátku padesátých let minulého století.

„První linka spojovala vlakové nádraží s hlavním náměstím. S rozvojem města se její trasa prodlužovala až na dnešní Západní předměstí. V roce 1965 byla otevřena druhá městská linka od nádraží přes náměstí na východní předměstí do Brožíkovy ulice,“ popsal historii Zbyněk Hupák, vedoucí referent dopravy plzeňské ČSAD.

Po roce 1994 byly obě linky úpravou vedení sloučeny do jedné, jenž bez větších změn slouží obyvatelům města dodnes.

„Od konce šedesátých let minulého století zajišťovaly městské autobusy také provoz sezónní linky Stříbro, nádraží – Butov, určené pro přepravu rekreantů a chatařů do této oblasti Hracholuské přehrady. Provoz linky byl ukončen v roce 1991,“ dodal Hupák.

Autor: Josef Holek

2.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Městský úřad

Stropní ventilátory zvýší komfort při čekání na úřadě

Jaroslav Kracík

Kracíkovi role učitele nevadí. Mladým pomůžu rád, říká útočník

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Pusťte si televizi. Rodí tam Plzeňanky

Unikátní pohled do nejintimnějších okamžiků každé ženy, který se natáčel v plzeňské fakultní nemocnici, právě startuje. 

Viktoria letí na Kypr. Pro postup?

Čtvrteční odveta play-off začíná v Larnace v 18.00 hodin SEČ.

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení