V rovných úsecích sto dvacet a oblouky devadesátkou. Takové budou limitní rychlosti pro vlaky jedoucí v nově otevřeném úseku železniční trati mezi Planou a Lázněmi Kynžvart. Jak Deníku ale potvrdil ředitel stavby Radomír Barták z firmy Eurovia CS, cestující si na svezení touto rychlostí počkají. „Přibližně týden se v úseku bude jezdit maximální rychlostí padesát kilometrů za hodinu. Pak zkušební komise po měření rozhodne o zvýšení rychlosti,“ řekl v úterý večer na nádraží v Plané. Tam přijel s prvním vlakem, který zkušebně projel celý úsek. „Jízda proběhla bez problémů a v pohodě a za to patří dík všem lidem, kteří se na stavbě podíleli,“ konstatoval Barták.

Necelou hodinu na to se pak po novém úseku svezli první cestující rychlíkem jedoucím z Prahy do Chebu, který odjížděl z Plané pět minut po jednadvacáté hodině. "Optimalizace železničního koridoru si vyžádala výluku mezi Planou a Lázněmi Kynžvart trvající 134 dní. Během té doby bylo zrekonstruováno 17 770 metrů traťových kolejí a pět kilometrů staničních kolejí. V rámci přestavby byly vloženy 32 výhybky, opraveno bylo 17 mostů, 18 propustků železničních a jeden silniční," uvedl Barták.

K větší bezpečnosti cestujících slouží ostrovní nástupiště v Chodové Plané, nově zrekonstruované nástupiště v Mariánských Lázních a ve Valech u Mariánských Lázní. V Mariánských Lázních byla vybudována také zcela nová replika původního zastřešení nástupišť. Přístup na nově vybudovaná a rekonstruovaná nástupiště zajistí tři nové moderní podchody. Lávka pro pěší nahradila zrušený železniční přejezd. Pro snížení hlukového zatížení v okolí železnice bylo vybudováno čtyři tisíce metrů protihlukových stěn. Moderního zabezpečení se dočkalo také šest nově zrekonstruovaných železničních přejezdů.


Antonín Hříbal, Jiří Kohout