S postříkaným podvozkem, prahy, pneumatikami a jejich disky už poškozený pracoval a zbavování se asfaltu nečekal. „Zatím jsem žádné vyjádření nedostal, ani potvrzení o přečtení mailu. Přestože jsem poškozené auto neměl jen já, stížnost jsem asi posílal sám, ostatní známí čekají, jak to dopadne. Každopádně, už to mám opravené, auto vyčištěné a tak trochu to beru jako uzavřené. Čekal jsem horší situaci, ale vše šlo celkem dobře dolů," informoval deník poškozený Patrik Tlsták.

Do redakce přišlo v pátek ráno vyjádření firmy, přímo od stavbyvedoucího, který jednal popsal nejen postup prací, dokonce se řidičům omluvil.
Podle stavbyvedoucího Pavla Wanky byl za provozu, na úseku dlouhém 550 metrů, prováděn spojovací postřik v množství 0,30kg/m2. Postřik byl prováděn podélně po půlkách a po zaschnutí byla doprava převedena na hotový pruh. „Na tuto vzdálenost není zhotovitel schopen stoprocentně zaručit, aby nějaký vůz nevjel do ještě nezaschlého pruhu. Částečná uzavírka komunikace byla označena dle schváleného dopravně inženýrského opatření, které s úplnou uzavírkou komunikace v jakékoli fázi výstavby nepočítá – aby byla řidičům usnadněna dostupnost a obslužnost. Zhotovitel by samozřejmě pracoval raději za úplné uzavírky, ale chápe a respektuje potřeby veřejnosti a rozhodnutí příslušných úřadů," popsal stav stavbyvedoucí.

Protože na zmíněné stavbě v ulici Stadtrodská zastává Pavel Wanka funkci stavbyvedoucího, odpovědnost za případné škody nese, jak sám přiznává. „Nemyslím, že by došlo v rámci popsané situace k zásadnímu pochybení. Řidičům se přesto za komplikace omlouvám a co se týče náhrady škody, domnívám se, že je to otázka pojistky naší společnosti, ale toto budu konzultovat s naším právním oddělením, protože se necítím v této oblasti plně kompetentní," ukončil ve svém vyjádření vedoucí stavby, která provádí v ulici Stadtrodská úplnou rekonstrukci.

Poškozený řidič Patrik Tlsták už dostal asfalt z auta dolů. Stálo ho to přes tisíc korun a několik hodin práce v podřepu.

„Šlo to dolů speciálním přípravkem ve spreji. Ten stál 155 korun. Použil jsem čtyři spreje, jeden mi zbyl. K tomu jsem musel dvakrát do myčky. Jednou před sprejováním a po výsledné práci. Jedno mytí myčky vyšlo na dvě stovky. Celkem mi to ale zabralo čtyři hodiny práce."

Čtete také: Nalepený asfalt ničil podvozky