Podnětem k výstavbě obchvatu Kočova se stal až trojnásobný nárůst dopravy na této silnici, který zaznamenali silničáři po zprovoznění dálnice D5 z Plzně do Rozvadova. „S ohledem na současný stav vozovek je nutné komunikaci nahradit novou kapacitní komunikací,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Martina Vápeníková.

„Očekává se, že nová komunikace odstraní i nevyhovující příčné uspořádání. Současná šířka šest až sedm metrů není vhodná pro kamionovou dopravu. Nevyhovující je i směrové a výškové vedení současné trasy,“ dodala Vápeníková.
Podle generálního ředitele ŘSD Alfreda Brunclíka význam stavby spočívá především v ochraně zdraví obyvatel.

„Stávající komunikace jsou vedeny obcemi, což neúměrně zatěžuje obyvatele hlukem, emisemi a možnostmi přímých kontaktů s vozidly,“ uvedl Brunclík.
Obchvat Kočova bude měřit 4130 metrů, stát bude 653,5 milionu korun a dokončen by měl být v září 2011. Součástí stavby je podle ŘSD i vybudování souběžné obslužné komunikace, která bude využívána zemědělskými a lesnickými stroji, cyklisty a poslouží jako bezpečné dopravní spojení mezi obcemi.