Plešivec

Speciální zábavnou trať určenou pro děti i dospělé nebo úsek, kde si lyžaři mohou zajet na čas slalom. To jsou novinky na krušnohorském Plešivci. Návštěvníci jistě uvítají rozšíření parkoviště a rozšíření občerstvení o další dva stánky.
Cena jednodenní permanentky v hlavní sezoně: 590 Kč
Rozdíl proti loňsku: Beze změny

Neklid

Především na malé a začínající lyžaře mysleli před sezonou na božídarském Neklidu. U vloni dokončeného vleku Hranice a sjezdovky dlouhé půl kilometru bude otevřena lyžařská škola, dětské hřiště a malý snowpark pro začínající snowboardisty.
Cena jednodenní permanentky v hlavní sezoně: 490 Kč
Rozdíl proti loňsku: Beze změny

Bublava

Ve Skicentru Bublava – Stříbrná se letos mohou návštěvníci těšit například na nový pohyblivý koberec na dětském svahu nebo na nový výukový svah. K dispozici je jedna lanovka, sedm vleků, čtyři sjezdové tratě různých obtížností v celkové délce pět kilometrů.
Cena jednodenní permanentky v hlavní sezoně: 450 Kč
Rozdíl proti loňsku: Beze změny

Klínovec

Zásadní novinkou ve skiareálu je elektronický prodej skipasů, kdy zákazník získá hned dvě výhody. Slevu při nákupu online skipasu a vyhne se případnému čekání na pokladnách. Letos bylo investováno kolem 20 milionů korun.
Cena jednodenní permanentky v hlavní sezoně: 650 Kč při nákupu online (stejně jako loni), 680 při nákupu na pokladně (+30 Kč)

Špičák

Investice v areálu letos přesáhly 21 milionů Kč. Má nové bezplatné parkoviště pro 230 aut, jehož součástí je i malá sjezdovka a vlek pro pohodlný dojezd na lyžích až k autu. Přibylo i prodejní místo skipasů na parkovišti.
Cena jednodenní permanentky v hlavní sezoně: 610 Kč
Rozdíl oproti loňsku: +30 Kč

Se špičáckým skipasem nově i na Belveder

Letošní investice do Ski&Bike Špičák přesáhly 21 milionů korun, což je dvojnásobek oproti předchozím letům. Mimo jiné je v provozu nové parkoviště. Vzniklo asi sto metrů nad hotelem Sirotek a do areálu z něj vede dvousetmetrová lanovka, takže lidé mohou pohodlně sjet na lyžích až k autu. „A nahoru je vyveze vlek, takže kdo chce, obuje si lyže na parkovišti a jestli ujde 50 metrů pěšky, je to moc," říká jednatel areálu Vladimír Kasík (na snímku).

Kromě toho bude otevřeno nové dětské hřiště mezi chatou Blaženka a věží rozhodčích.

Jak je to s cenami skipasů?
Letos jsme museli zdražit o 4-5 %, což je dáno velkými investicemi, které je nutné umořit. Patříme mezi deset největších areálů v republice a jsme nejlevnější. Zahraniční areály jsou dražší vždycky.

Zavedli jste společný skipas pro Špičák a areál Nad Nádražím. Plánujete jeho další rozšíření?
Obecný trend je spojování jízdenek pro více areálů. V železnorudském údolí spolupracujeme letos nově i s Belvederem – vše je na jeden skipas a za cenu, která platí u nás. Jsme i součástí projektu Český skipas, který sdružuje 23 největších českých areálů od Jizerských hor po Šumavu. Ten vyjde na 11 tisíc korun za sezonu, což je pro vášnivé lyžaře vynikající cena.

Dlouho mluvíte o tom, že rozvoj areálu brzdí ochranáři přírody. Teď zastavili i konkurenční projekt, který měl ze Samot v Železné Rudě udělat moderní lyžařské středisko. Je to pro vás dobrá zpráva?
Řekl bych, že se zbytečně přituhuje v ochraně přírody, v našem případě na místech, kde to není potřeba – v areálu, který je věnovaný lyžování už od začátku minulého století. Co se Samot týče, asi vás překvapím, protože pro nás je to špatná zpráva. Nejsme Davos ani Sölden, abychom si mohli hrát na to, že jsme báječní a udržíme jednoho lyžaře jen na pěti našich sjezdovkách. Potřebujeme, aby do regionu lidé jezdili na delší dobu a tudíž aby nabídka byla rozmanitější. Víme, že kdyby bylo ze Samot nové středisko, přilákalo by to další lyžaře, kteří by využívali společný skipas, který bychom určitě zavedli.

V čem konkrétně plány zkřížila omezení od CHKO Šumava?
Určitě je to letní provoz, který je nesmyslně zkrácen. S lanovkou smíme jezdit od konce května do konce října, ale rozhledna je otevřena jen od poloviny června do poloviny září. Rádi bychom také udělali na vrcholu Špičáku občerstvení a sociální zařízení, protože to tam chybí a návštěvníci to hodně kritizují. Dále bychom chtěli dole v areálu vybudovat novou obslužnou budovu, kde by byla hlavní recepce, ubytování a hlavně stravování, které je Achillovou patou areálu. Na tom bohužel nejsme schopni se domluvit.

Kde přesně má recepce stát?
Chtěli bychom ji postavit místo bývalé poháněcí stanice, takže by to byla budova za budovu – nic nového bychom nezabrali. Bohužel nám CHKO mluví do toho, jak má budova vypadat, do sklonu střechy a podobně. Jejich požadavky jsou nereálné i kvůli bezpečnosti návštěvníků.