Jezdil jako pomocník strojvedoucího většinou nákladními vlaky. A i když jeho snem bylo stát za obslužným pultem velkých lokomotiv táhnoucích dlouhé vlaky na hlavních železničních tratích, po roce nastoupil na lokálku z Pňovan do Bezdružic.

„Bydlel jsem pořád v Bezdružicích a jak jsem tak vlakem dojížděl do Chebu, oslovili mne kolegové z lokálky, jestli bych jejich řady nerozšířil. Dodělal jsem si jízdní zácviky a v květnu 1978 jsem nastoupil."

Začínal na nákladních vlacích tažených lokomotivou Hektor (jinak T435), poté přešel na osobní vlaky a řídil legendárního Hurvínka (motorový vůz M131). Červené motoráčky pak byly nahrazeny hranatější jednotkou M152, která později převzala označení 810. A nyní jezdí modernizovanými soupravami Regionova. „Regionovy sice nejsou žádným technickým zázrakem, ale občas je srovnám s Hurvínkem, se kterým se čas od času svezu při historických jízdách. Když si pak sednu zpátky do kabiny Regionovy, připadám si jako v kosmické lodi," okomentoval s úsměvem Bízek.

Ten dělá také kronikáře bezdružické dráhy a jak sám říká, lokálka mu natolik zalezla pod kůži, že dnes si život bez ní nedokáže představit.

Tématu železniční dopravy se bude věnovat tištěný Tachovský deník ve středečním vydání.