Na plné obrátky jede v předvánočním období a době covidové depo přepravní společnosti DPD na plzeňském Božkově. Denně se tam sejde přes osm tisíc balíků, které pak kurýři rozvážejí na určené adresy. Lidé si přes internet objednávají nejen elektroniku a hračky, ale například také cukroví nebo živé vánoční stromky.

Je šest hodin ráno a v depu se rozjíždí pás s balíky. Na sedmdesát šoférů tam čeká na své zásilky. Poznají je podle kódu regionu, pro který rozváží.

Co nám covid vzal, co nám covid dal.Zdroj: DeníkPodle manažera depa Tomáše Hoška je v tomto zařízení před Vánoci každý rok frmol, letos jej však ještě umocnila pandemie koronaviru. „Když jsme počítali balíky za listopad, zjistili jsme, že máme v Plzni zhruba třicetiprocentní nárůst oproti minulému roku. Lidé si objednávají i zboží, které lze běžně zakoupit v kamenných obchod. To znamená, že během pandemie lidé dávají přednost on-line nákupům,“ vysvětlil manažer.

Letošní prosinec je tak pro depo náročný. „Loni před Vánoci jsme tu měli denně zhruba šest a půl tisíce zásilek, což pro nás bylo skoro maximum. Teď je to osm tisíc, ale zvládáme. Vycvičili jsme se během první jarní vlny,“ řekl.

Pro vytíženost přijala společnost také brigádníky. „Vozí objemné stopy a tedy méně adres, aby si byli jistější, když tu práci ještě tolik neznají,“ poznamenal Hošek s tím, že brigádníci jsou často z gastronomie. „Jezdí číšníci, barmani. Na jaře jsme tu měli zaměstnaného také someliéra z Prahy. Musím ale říci, že nám hodně pomohli,“ dodal Hošek s tím, že všem řidičům společnost každý den zajišťuje snídaně.