Z pohledu statistického sice častěji bourají řidiči osobních aut, ale ty záměrně nikdo nepřipomíná.
Je pravda, že několik motorkářů každoročně zemře, stejně tak ale zemře plno dalších lidí třeba na embolii v nemocnici, v tomto případě se o tom ale nikdo nedozví. Trvám na tom, že mladý motorkář i s minimem zkušeností jezdí bezpečněji, než sezonní řidič, důchodce čepičář, který už dávno zapomněl jak pravidla, tak značky a navíc věkem ochabla (tak jako některé orgány) i jeho schopnost bleskurychle řešit krizové dopravní situace. Mládí má výhodu, když v ničem jiném, tak aspoň v dobrém zraku a energičtějším chování v provozu.

Pokud chceme najít odpověď na to, proč tolik motorkářů hazarduje, musíme si zajít na policii a zeptat se, proč nikdo při silničních kontrolách nekontroluje skutečný výkon motocyklů. Hlavně nejmladší řidiči motorek totiž velmi často jezdí na strojích, které mají stanovený a povolený výkon 25 KW v technickém průkazu. Zároveň však mají motor otevřený a výkon už není 33 koní, ale dvoj i trojnásobný. Tvrzení policie, že jim nikdo nedal přístroje, aby výkon přeměřovali, je výmluva. Všude totiž mají telefon a mohou urgovat resortního ministra, aby s tím už konečně něco začal dělat. Ale co můžeme čekat od člověka, který motorkám nerozumí, nejezdí na nich a ani motorkáře nechápe…