Je to, dá se říct, historická událost, protože jeden z obchodních řetězců tady právě otevřel hypermarket s nákupní pasáží. Či spíše s pasážičkou. To jsme tu doteď ještě neměli. Takže máme v Tachově tři diskonty, dva supermarkety, jeden hypermarket a několik menších samoobsluh. Jejich provozovatelé jsou z otevření dalšího marketu nadšeni asi nejméně, ale pro spotřebitele je další obchod jedině dobrý. Taková konkurence prodejních řetězců je potřebná. A řada lidí nakupuje ráda, dokonce studuje pečlivě letáky a objíždí obchody podle slevových akcí. (Dokonce jsem na jednom setkání seniorů slyšel, jak o takových nákupech sami senioři žertovali, že pro ně je to nový sport.) Leckdo si možná řekne, jak se tady tolik obchoďáků uživí a že přece nemůžou dlouho přežít. Ale věřte, i v Tachově se v takových obchodech točí miliony korun měsíčně. Vždyť zkuste si cvičně spočítat – žádná velká matematika to není. Tachov má dvanáct tisíc obyvatel. Se spádovou nákupní oblastí (Halže, Ctiboř, Lom, Tisová, St. Sedliště, Částkov, Dl. Újezd, studánka, Lesná a další obce) to je nějakých dvacet tisíc lidí. To znamená přibližně pět a půl tisíce domácností. A kolik taková domácnost utratí měsíčně za potraviny a základní drogistické zboží? Řekl bych, že průměrně kolem čtyř tisíc korun. A to se držím spíše v té spodní hranici. Když tuto částku vynásobíte počtem domácností, vyjde vám zhruba 22 milionů korun. A velkou část z této sumy utratí domácnosti právě v supermarketech obchodních řetězců. Podle mne se tedy investice do podobných obchodů vyplácejí. A vzpomenete si ještě, jak se nakupovalo před třiceti lety, kdy byla v Tachově několik menších sámošek? Zkuste nám na adresu redakce.tachov@denik.cz poslat svoje postřehy. Rádi je zveřejníme.