Zároveň se mírně snížil počet osob připadajících na jeden automobil. Vyplývá z toho nejen špatný stav ovzduší především ve velkých městech, ale i dopravní zácpy. A v neposlední řadě také problémy s parkováním. Trendem posledních let je proto vyhánět dopravu z center měst. Účinným prostředkem k tomu je například zdražování parkovného.

Obecně platí pravidlo „čím blíže středu města, tím vyšší poplatek“. Do některých ulic se navíc autem vůbec nesmí, samozřejmě s výjimkami zásobování nebo lékařské pomoci a podobně. Parkovací místa ale musejí zůstávat u staveb určených k bydlení nebo k rekreaci a nesmějí od nich být vzdáleny více než 300 metrů docházkové vzdálenosti.

Naopak garáže nebo parkovací místa pro nákladní vozidla a autobusy by se podle vyhlášky měly umisťovat mimo oblasti bydlení, rekreace nebo občanské vybavenosti, tedy rovněž mimo centra měst. Na žádném parkovišti by neměl chybět vyhláškou určený počet stání pro automobily zdravotně postižených osob. Zastaví-li řidič na tomto místě neoprávněně, hrozí mu pokuta od pěti až do deseti tisíc.

Za jiné špatné parkování se pokuta může vyšplhat až na dva tisíce korun, a kromě toho hrozí i odtažení vozidla.

Tématem se podrobně zabývá středeční Tachovský deník na straně 3.