Při nehodě došlo ke zranění, na místě je provoz po dobu šetření nehody kyvadlově řízen.

Jde o už několikáté poškození zabezpečovacího zařízení na železničním přejezdu v Chodové Plané na hlavním tahu spojujícím sjezd z D5 a Cheb. Naposledy zde vlaky musely jezdit krokem a houkat koncem října. Železniční přejezd na silnici I/21 v Chodové Plané měl nefunkční zabezpečovací zařízení. Řidiči museli dbát zvýšené opatrnosti, přejezd byl označen dopravní značkou Stop. Mnozí ale značku nerespektovali.

V roce 2020 zde vozidlo jelo ve směru z Chodové Plané na Cheb a vysokou rychlostí najelo na terénní vyvýšeninu vpravo od komunikace, kterou přeskočilo, srazilo technologickou skříň a přelétlo kolejiště, kde skončilo na boku. Náraz byl tak silný, že vytrhl motor z vozidla.

V podobných případech poškození závor pak platí i omezení pro vlaky. "Správa železnic zavedla dopravní opatření - jízdy vlaků rychlostí 10 kilometrů s dáváním opakované návěsti Pozor (houkání) s pohotovostí zastavit před překážkou," informovala tehdy mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.