„S vozidlem Audi A4 jel pětačtyřicetiletý cizinec, který pobývá v Praze, od Sušice na Horažďovice. Vlivem únavy došlo k mikrospánku, vjel do pravého silničního příkopu, kde sjel pod most v obci Bojanovice. Provedená dechová zkouška byla u řidiče negativní,“ sdělila klatovská policejní mluvčí Ladmanová.

Zraněný řidič byl převezen do Klatovské nemocnice.

Tato nehoda je ale ojedinělá tím, že šlo o ukázkový případ eCall, protože řidič nebyl schopen najít telefon a sám si přivolat pomoc. Díky eCall znal operátor, který ho přijal, okamžitě polohu havarovaného vozu a bez prodlení vyrážela na místo také Policie ČR a zdravotnická záchranná služba.

ECALL ULEHČÍ KOMUNIKACI

Hasičský záchranný sbor ČR na lince 112 přijímá eCall již od září 2017. „V případě dopravní nehody zahájí palubní zařízení eCall ve vozidle tísňové volání, prostřednictvím kterého dojde ke spojení s centrem tísňového volání 112. Operátor linky se pak snaží komunikovat s posádkou. Nicméně pokud se mu to nepodaří, rozešle datovou informaci o dopravní nehodě na ostatní složky integrovaného záchranného systému a na místo dopravní nehody jsou vyslány síly a prostředky,“ uvedla mluvčí generálního ředitelství hasičů ČR Nicole Zaoralová.

Spojení mezi vozidlem s eCall systémem a telefonním centrem tísňového volání 112 se uskuteční buď automaticky po aktivaci senzorů ve vozidle nebo manuálně po stisku nouzového tlačítka ve vozidle. Operátorovi se při volání přes eCall zobrazí místo nehody přímo na mapě a na obrazovce se ukazují data zaslaná palubní jednotkou.