Na předposledním hobby závodě automobilů do vrchu, seriálu Carbonia Cup skončil plánský jezdec Petr Bělohlávek na třetím místě.

Devátý závod se uskutečnil na nové trati Telnice – Krásný Les (okres Ústí nad Labem) za účasti 63 závodníků. Minivýprava ´stáje´ Bělohlávek MOTORSPORT Planá vyjela na závody už v pátek před večerem. „Do depa závodních strojů jsme dorazili po 21 hodině. Depo už bylo skoro plné, ale ještě jsme našli volné místo. Složili „oranžádu“, zaplachtovali ji, zaparkovali přívěs, dodávku a odjeli s kolegy do ubytovny. Chvilku jsme poseděli a šli se vyspat na závodní den,“ přiblížil příjezd na závody Josef Bělohlávek, manažer stáje a otec jezdce v jedné osobě. Před zahájení závodu a uzavření tratě se svezl plánský jezdec s kolegou z jiné třídy po trati. Po prohlídce depa a po vydání startovní listiny plánská výprava zjistila, že závodu se zúčastní také řada jezdců, kteří startují v Mistrovství ČR a v Mistrovství Evropy.

„V naší třídě speciálů do dvou litrů bylo převzato deset jezdců, z toho dva z uvedených mistrovství,“ pravil Josef Bělohlávek. Podle jezdce Petra Bělohlávka byla taktika prostá. Udržet si náskok ve třídě, který byl před závodem 27 bodů. To znamenalo dojet před celkově druhým jezdcem. V prvním tréninku první čtyři nejrychlejší časy zajeli licencovaní jezdci. „Petr zajel pátý čas a byl nejrychlejší z „hobíků“ a ostatních. Ve druhé tréninkové jízdě se před cílem opět projevila závada na spojce, která začala klouzat, ale Petr dojel,“ popsal peripetie Josef Bělohlávek. Po prohlídce v depu se podařilo závadu zjistit, opravit a ještě auto vyzkoušet. V první závodní jízdě zajel Petr Bělohlávek třetí čas ve třídě a šestý absolutně. „Po jízdě jsme měli opět práci. Bylo nutné nastavit geometrie přední nápravy, což se nám v těchto podmínkách tak, nějak povedlo,“ informovali Plánští o dalších problémech. V druhé závodní jízdě se Petr zlepšil o 1,5 sekundy, ale zrychlili o něco i soupeři. Ve třídě byl opět třetí a šestý absolutně. Třetí jízdou chtěl Petr zlepšit své pořadí ve třídě o jedno místo. V jedné zatáčce na trati však ležel přední nárazník a rozlámané plasty z havarovaného auta, které pořadatelé nestačili odklidit, a tak musel plánský jezdec ubrat a přibrzdit. Přesto byl pouze o jednu setinu sekundy pomalejší než v předešlé jízdě. Nakonec z toho bylo třetí místo ve třídě (o sedm setin sekundy za druhým) a šesté v absolutním pořadí. Do celkového bodování si připsal Petr 12 bodů a zvýšil tak svůj náskok na 39 bodů. Tím bylo rozhodnuto již před koncem seriálu, že se stal celkovým vítězem své třídy. „Trať byla pěkná, technická a rychlá. Potvrdil jsem celkové vítězství ve třídě, tak jsem spokojen,“ neskrýval radost úspěšný jezdec a dodal: „Přes zimu, ale musíme zkrátit převodovku a rozvodovku vybavit samosvorným diferenciálem, abych mohl soupeřům konkurovat. Na technické trati mi v zatáčkách prokluzuje málo zatížené hnací kolo, a tak nemohu plně využít výkon motoru. Posledního závodu, který se jede v sobotu na trati Osek-Dlouhá Louka se zúčastním, i když už je rozhodnuto.“

Výsledkyabsolutní pořadí: 1. Eduard PATERA, Ford Escort Kitcar, čas 3:08,04; 2. Vladimír LIŠKA, BMW M3, 3:09,83; 3. Vladimír ŠNAJDR, Suzuki Swift, 3:19,31; 4. Vlastimil SUK ml., Suzuki Swift, 3:20,19; 5. Petr JEJKAL, Peugeot 205, 3:22,48; 6. Petr BĚLOHLÁVEK, VW Golf I., 3:22,55.

Třída spec.-2000 ccm: 1.Eduard PATERA, 2. Petr JEJKAL, 3. Petr BĚLOHLÁVEK.