Ta absolvovala v létě několik rallyecrossových podniků. Na Hobby Rallycrossu v Sedlčanech startovala třináctiletá dívka v kategorii ženy, kde se jí po ne dobře vyhlížející kolizi ve finálové jízdě povedlo zajet čtvrté místo.

Dalším závodem byl opět Chodský čakan v Domažlicích, v pořadí už pátý. „Zde dcera startovala v kategorii junior a bojovala statečně. Rozjížďky dojížděla kolem středu startovního pole, sice jí to stačilo na druhé místo do B finále, ale povedlo se jí zajet druhé místo, a tak k naší radosti to byl postup do A finále,“ uvedl její otec a trenér Josef Míka.

Ve finále byla na startovním roštu mezi posledními, ale k radosti příznivců se po průjezdu první zatáčkou usadila na čtvrtém místě. „Ve druhém kole finálové jízdy už to bylo ale jinak, dcera jela až moc rychle a po skoku s vozidlem se poškodil karburátor. Ale i tak si Jana vyjezdila krásné šesté místo, v Domažlicích zatím její největší úspěch, celkově drží osmou příčku v seriálu,“ dodal Míka.

Snímky z letošních letních závodů, které třináctiletá tachovská jezdkyně absolvovala.Zdroj: Michal Vostárek

A zatím posledním letním závodem byl RX Cup v Sedlčanech. Tam Jana startovala v kategorii Škodacup, kde jedou pouze vozy Škoda Favorit a Felicia, bez úprav na podvozku nebo motoru. Vše musí být sériové výroby.

Tachovská závodnice předvedla mezi dospívajícími a dospělými skvělý výkon, rozjížďky dojížděla jednou třetí a dvakrát druhá, tím do finále nastupovala na druhé pozici. „Hned po startu ale díky drobné tlačenici musela ubrat a klesla na třetí místo, a to už udržela až do konce finálové jízdy. Skvělé třetí místo jí zajistilo i zatím celkově druhou pozici v tomto seriálu,“ uvedl otec dívky.

Rozšiřuje se také okruh příznivců nadějné jezdkyně. Pro fanoušky byla založena i stránka na Facebooku Jájacross-team Tachov. „A díky stále patří lidem, kteří nám pomáhají. Je to opět dědeček Jany Antonín Husák, který zaplatil startovné, maminka Jany Jana Míková, která skoro vždy jezdí fandit a přispívá finančně na opravy a vybavení vozu. Dalším je mechanik Václav Karnolt, bez kterého by to bylo opravdu složité, Miroslav Goubej, majitel WOGO team, u kterého vozidlo připravujeme. A ještě děkujeme Robertu Terelovi a Robertu Cvačkovi za pomoc s díly na vozidla,“ řekl Deníku Josef Míka.