První ze série jednatřiceti dříve objednaných dvouvozových vlaků aktuálně procházejí testy ve zkušebním centru VUZ. Už od poloviny příštího roku se s nimi svezou cestující na zrychlené lince z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů. Další budou jezdit na lince Klatovy – Plzeň – Beroun, na Vysočině a v Jihočeském kraji.

Půjde o vozy z prvního rámcového kontraktu na 50 vozidel, který už České dráhy vyčerpaly, když nedávno objednaly dalších 19 dvouvozových souprav s kapacitou 140 sedadel. V minulých dnech navíc uzavřely se Škodou další smlouvu, podle které mohou odebrat až 60 vozů. „Z této nové smlouvy už dráhy objednaly 29 třívozových jednotek s kapacitou 234 sedadel,“ uvedl Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

Nově objednané vozy budou v letech 2023 a 2024 nasazeny na tratích na jihu Čech, v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.

„Tím, že objednáváme nové vlaky, plníme smluvní závazky vůči krajům, které s námi i díky tomu uzavřely dlouhodobé kontrakty. Zároveň tím řešíme přirozenou obnovu vozidel,“ vysvětlil předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

České dráhy již provozují desítky vlaků starších řad tohoto typu. V nových nízkopodlažních vozech ocení cestující komfortní interiér a řadu technických vylepšení. Jsou vybaveny moderním informačním systémem, Wi-Fi, kamerami, možností automatického vedení vlaku a už z výroby budou vybaveny nejmodernějším vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS. Maximální rychlost jednotek je 160 km/h.

S vlaky RegioPanter je Škoda úspěšná i v zahraničí, do provozu na Slovensku už byla nasazena první z 25 objednaných jednotek, 32 vlaků objednalo Lotyšsko. „I díky novým kontraktům v našich závodech v Plzni a Ostravě investujeme stovky milionů do rozšiřování a inovace výroby a současně nabíráme další zaměstnance,“ řekl Petr Brzezina, předseda představenstva a prezident Škody Transportation.