Stulíková měla vždy vztah k tvůrčím činnostem, chodila na různé výtvarné kurzy, kde objevila šperkařství. Jedno léto poznala polymerové hmoty, vyráběla z nich různé náušnice, ale šlo jen o brigádu. Po škole nastoupila jako dramaturg do kulturního centra v Sušici. Pak ale přišla změna.

"Dopravní nehoda - to byl moment, kdy jsem začala přemýšlet o přivýdělku k zaměstnání."
Markéta StulíkováMarkéta StulíkováZdroj: Markéta Stulíková

„Před čtyřmi lety jsem jela v zimě na výstavu do Bavorské Rudy, řídila jsem, dostala smyk a nabourala. Naštěstí se nikomu nic vážného nestalo, ale oprava vozidla spolkla veškeré mé úspory. To byl moment, kdy jsem začala přemýšlet o přivýdělku k zaměstnání. Když jsem už dříve dělala náušnice, byly mezi nimi i květiny. Zjistila jsem, že mám skvělý produkt, který se během několika let nemění, neničí a tak jsem se pustila do nich. Svůj produkt jsem chtěla vést jako značku a vymyslela jsem pro ni název Flowerski. Potvrdilo se mi tak pořekadlo, že všechno zlé, je pro něco dobré,“ popsala cestu k úspěšným náušnicím Stulíková.

"Potvrdilo se mi tak pořekadlo, že všechno zlé, je pro něco dobré.“
Markéta StulíkováMarkéta StulíkováZdroj: Markéta Stulíková

Nebylo to ale jednoduché. Na vše byla sama a tak vstávala ve čtyři ráno, vyráběla, pak letěla na sedmou do práce a odpoledne zase běžela domů, zabalila náušnice a běžela na poštu, aby je poslala. Časem si ale našla pomoc, protože začal být zájem větší. „Pomáhaly mi maminky na mateřské, které je vyráběly. Hodně lidí mi také nezištně pomáhalo, za což jsem dodnes hodně vděčná. Už od začátku jsem věděla, že chci zůstat u jednoho tvaru a nabízet ho ve více barvách. Zjistila jsem, že většina mých zákaznic jsou sportovkyně, které si náušnice ladí k trikotům. Objednala si je ale i 80letá paní. Nečekala jsem, že budou náušnice tak oblíbené. Bylo hezké, že se kolem mě začali objevovat lidé, kteří k nim přilnuli a vznikla nová přátelství,“ svěřila se tvůrkyně.

Flowerski ze Sušice zdobí i známé sportovkyně. Patří mezi ně například sestry Galuškovy, ale i Gabriela Koukalová, která je měla dokonce na mistrovství světa v roce 2016. Objednávají si je ale třeba i taneční skupiny, které chtějí být sladěné, nebo naopak chtějí jen stejný tvar ale jiné barvy. Během tvorby se Stulíková setkala i s kopírováním Flowersek, ale to ji prý nakoplo k tomu, aby byla ještě lepší.

"Hodně lidí mi nezištně pomáhalo, za což jsem dodnes hodně vděčná."
Markéta StulíkováMarkéta StulíkováZdroj: Markéta Stulíková

Během loňského a letošního roku nastaly životní změny, kvůli kterým musela přehodnotit i výrobu. V září 2018 se stala maminkou Lukáška. „Nastoupila jsem na mateřskou a zaměstnala sestru po její mateřské. Kompletně jsem jí předala výrobu náušnic, dostala na starosti celý e-shop, který slouží i jako velkoobchod pro prodejní místa, které nabízí Flowerski, což nám velmi usnadnilo práci. Sehnala jsem si skvělou účetní, které mi radí s podnikatelskými povinnostmi. Mne zůstala komunikace přes sociální sítě, veškerý marketing, řešení důležitých věcí, domlouvání nových prodejních míst, strategie a vedení značky. Pracuji jen nárazově, když Lukášek spí nebo hlídá tatínek či babičky,“ prozradila změny podnikatelka, která se také svěřila s tím, že v lednu prožila další svůj šťastný den, provdala se.

„Už se nevejdeme do domácích pracoven, hledáme tak kancelář se skladovými prostorami."
Markéta StulíkováMarkéta StulíkováZdroj: Markéta Stulíková

Ve výrobě náušnic se jí daří stále více. Už nezaměstnává jen maminky na mateřské, ale také šikovné důchodkyně, které jsou za tuto práci velmi vděčné. Značka je na trhu již čtvrtým rokem a už nabízí přes 50 barev, ale také nový tip náušnic – visací Flowerski a ne jen puzetové. Rozšířily se do více než 50 prodejních míst po republice. Díky rostoucí poptávce jim tak přestávají stačit domácí pracovny. „Už se nevejdeme do domácích pracoven, hledáme tak kancelář se skladovými prostorami. Flowerski jsou více v povědomí a začali nás oslovovat firmy, které je chtějí pro své klientky a zaměstnankyně jako vánoční dárek. Na Vánoce chystáme krásné novinky, nedávno jsme přišli s fosforeskujícími Flowerskami, které si oblíbily běžkyně, neboť v noci svítí. Budeme rozšiřovat nabídku barev ve variantě visacích náušnic. Budeme doufat, že o Flowerski bude i nadále zájem a doufat, že naše zákazníky bude stále čím překvapovat,“ uzavřela tvůrkyně oblíbených náušnic.