Podle Ivana Rybára by včlenění dalšího předmětu do už tak přeplněného rozvrhu znamenalo pro žáky zbytečnou zátěž. „Vyučovat brannou výchovu na úkor matematiky, jazyků nebo čehokoliv dalšího je hloupost. Například první pomoc se žáci učí v jiných předmětech,“ zdůraznil ředitel domažlické školy, jež se nachází v Komenského ulici.

Stejný názor zastává předsedkyně Asociace ředitelů základních škol ČR Hana Stýblová, která vede božkovskou devítiletku: „Jsou to spíš výkřiky. Problémy v daných oborech se přeci nevyřeší tím, že se řekne: Budeme to učit ve školách. Rámcový vzdělávací program zkrátka není nafukovací.“

Jak reagovat, když zaútočí na skupinu agresor, se prak- ticky učí děti v plzeňské základní škole Heyrovského. „Mimo jiné se tomu věnujeme při tělocviku. Kantor během něj žákům třeba ukazuje, jak se v ohrožení sešikovat nebo kam utéct,“ nastínil náplň zástupce ředitelky Jan Šuster. Jestliže by branná výchova naučila chlapce a děvčata zvládat krizové situace, osobně by se jejímu zavedení nebránil. „U nás jsou děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Čím častěji si vyzkoušejí, jak se mají zachovat, tím lépe,“ doplnil Šuster.

Festival světla BLIK BLIK opět rozzářil Plzeň
Blik blik festival rozsvítí hlavně Slovany

Podobný přístup mají též ve stříbrské základní škole Gagarinova. Žáci tady každoročně absolvují tematicky zaměřenou besedu. Zbytek potřebných informací se dozvědí především během předmětu výchova ke zdraví. „V zeměpise zase probírají, co dělat při zemětřesení nebo záplavě. Dotovaný čas je dostatečný, ale novinku bychom uvítali,“ sdělila Květoslava Špilerová, jež stojí v čele školy.

Doplnění teoretických znalostí zejména o praktické ukázky by ocenila ředitelka sušické základní školy v Lerchově ulici Dana Smolová i její kolegové z Rokycan. „Mohl by se například ve spolupráci s hasiči nebo vojáky udělat projektový den,“ navrhl Bohumil Nosek ze ZŠ Jižní Předměstí.

Ilustrační foto.
V očkování proti chřipce jsme na chvostu Evropy, tvrdí epidemiolog Petr Pazdiora