Ze 100 % městské dopravní firmy se už pomalu stává komunální podnik, kterému město předává různé agendy. Od září 2017 se PMDP staly provozovatelem veřejného osvětlení v Plzni, od ledna stejného roku spolkly Parking Plzeň s celou parkovací agendou. Teď jim radnice přiděluje semafory.

ZRUŠENÝ TENDR

Opozice v tom vidí bezradnost města, konkrétně Správy veřejného statku (SVS), vysoutěžit zakázku na službu, kterou dělá ve městě soukromá firma už asi 25 let. Tentokrát se ale do výběrového řízení přihlásili konkurenti s námitkami a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tendr zrušil. Aby měl vůbec kdo službu od ledna vykonávat, rozhodla se radnice pro předání dopravním podnikům.

ŠIBENIČNÍ DATUM

„V šibeničním termínu,“ upozorňuje opoziční zastupitel Michal Vozobule (TOP 09). Poukazuje přitom na souvislosti: „Když si nevíme rady s parkingem, dáme ho pod dopravní podnik. Teď zase nevíme co se semafory, tak jdou pod dopravní podnik,“ vypočítává Vozobule.

Jeho stranický kolega Petr Suchý na posledním zastupitelstvu upozornil na to, že semafory v Plzni ´nefungují tak, jak by měly´. Konkrétně mínil křižovatku Na Belánce, kde nešly několik dní semafory a situací byli zaskočeni i policisté, kteří tu museli provoz řídit.

BELÁNKA NEHAPROVALA

Josef Brůha ze SVS to ale vyvrací. „Není to pravda, šlo o oplánovanou výměnu řadič, o které se vědělo dva měsíce dopředu a trvala pak pět dní,“ prohlásil Brůha. Problém s výběrovým řízením ale potrvrzuje. řekl, že od adeptů požadují znalost plzeňského zařízení a školení na servis. „Takových firem po republice mnoho není,“ připouští Brůha s tím, že po zrušeném tendru bylo nutné službu zajistit jinak, aby semafory mohly fungovat. „V Plzni máme 94 světelných křižovatek,“ dodal.

LIDI A PLOŠINY

Generální ředitel PMDP Michal Kraus řekl, že jednání s městem probíhají. „Zatím si vyjasňujeme technické a ekonomické podmínky,“ prohlásil Kraus. Řekl, že podnik už provedl dílčí organizační změny týkající se přibližně deseti zaměstnanců a připravuje výběrové řízení na výškové plošiny.

Plzeňské semafory, tedy to, kde a jak budou fungovat, bude dále spravovat Správa veřejného statku. Pod PDMP přechází jejich údržba a servis, tedy seřizování, opravy při poruchách, haváriích apod.