Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Mnichova vlakem za šest hodin? Lepší by bylo za čtyři

Plzeňský kraj – Modernizace trati je naléhavá, řekl německý ministr dopravy. Plzeňský kraj souhlasí.

31.7.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Z Prahy přes Plzeň do Mnichova dnes jezdí čtyři přímé vlaky denně, příští rok tři přibudou. Bude to blýskání na lepší časy, které by na významné železniční tepně protínající Plzeňský kraj mohly nastat za několik let.

Dlouho vyhlížená modernizace se totiž pomalu dává do pohybu. „Na trať se od jejího vzniku prakticky nesáhlo. Modernizaci potřebuje,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.

Kraj po změnách volá dlouho, ovšem do letoška byl prakticky sám. Vše změnil středeční 1. česko-bavorský železniční summit, který hostil Furth im Wald.

NALÉHAVÁ POTŘEBA

Ministr dopravy SRN Alexander Dobrindt na summitu oznámil, že Německo trať v rámci takzvaného Spolkového plánu rozvoje dopravních cest přesunulo z kategorie potenciálních potřeb do naléhavých.

„Před 150 lety, kdy toto dopravní spojení vzniklo, trvala cesta mezi Prahou a Mnichovem bezmála sedm hodin, dnes jezdíme přibližně šest hodin. To je v dnešní době nemyslitelné,“ připomněl na summitu Franz Löffler, předseda Kraj-ského zemského sněmu Horní Falce a zemský rada okresu Cham.

Vedení Plzeňského kraje to udělalo radost. „Dlouho se snažíme stát přesvědčit o tom, že modernizace je zapotřebí a trať by především měla být celá zdvoukolejněná a elektrifikovaná. Zatím se ale vždy čekalo na německou stranu a plánovalo se zdvoukolejnit jen některé úseky,“ pokračuje Čížek s tím, že teď se může česká strana do věci vložit.
Český ministr dopravy Dan Ťok modernizaci na summitu podpořil také.

BYLA BY KONKURENCE

Autobusy cestu Praha – Mnichov zvládnou i za čtyři a půl hodiny. Kraj má představu, že po modernizaci by cestující ve vlaku strávili jen čtyři a vlaky by mohly autobusům konkurovat.

Nejde však jen o přesun lidí z Čech do Německa a zpět. „Podstatný je také velký zájem železničních dopravců. Byli by schopní vypravit denně až 29 třičtvrtěkilometrových vlaků s nákladem,“ dodává Čížek.
Podle Čížka by byl úspěch, kdyby práce na trati začaly za pět až deset let.

Autor: Pavel Korelus

31.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dominik Kubalík

Škodovka prohrála, přesto je první

Rybník Regent u Chodové Plané na Tachovsku se připravuje na výlov.
8

ZMĚNA: Výlov Regentu začíná až v pátek

Okresní derby mezi Planou a Borem vyhráli hosté, Planá je poslední

Tachovsko – Fotbalisté první krajské soutěže, 1.B třídy, mají za sebou další zápasy. Ty přinesly zajímavé duely a padaly pěkné branky.

Hejtman Bernard: Prezidenta přijmu, ale servilní nebudu

Plzeň - Čtyři prezidentské návštěvy stály hejtmanství už 1,3 milionu korun. 

Uzavírka Bělojarské ulice bude pouze částečná

Tachov – Už včera začala částečná uzavírka jedné z velmi frekventovaných ulic v Tachově, a to Bělojarské ulice, která je hlavní dopravní tepnou na sídliště Východ.

Naši prvňáci už ve středu v Tachovském deníku, představíme ZŠ Mánesova

Tachovsko - Ve středu 18. října najdete v Tachovském deníku prvňáky ze ZŠ Mánesova ve Stříbře.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení