Ve filmu Kalamita ho řídil Bolek Polívka, o víkendu s ním trať mezi Pňovany a Bezdružicemi brázdil Ondřej Vosmík.

Určitě jste strojvůdce z povolání, na které trase jezdíte?
Já jezdím u Carga, a to na trasách Cheb-Plzeň a ChebÚstí nad Labem.

Takže dnes jste výjimečně vyměnil náklad za lidi?
Občas se mi to povede, Cargo dobře spolupracuje s Českými drahami, je to vlastně stejná společnost, takže mě takhle jednou za čas uvolňují.

Když se dostanete do kabiny historického vozu, jste vždycky v motoráku, nebo občas jezdíte také s parní lokomotivou?
Na parní nemám zkoušky. Vloni jsem dělal jen takzvanou pilotáž, ale jinak mám oprávnění pouze na diesely a na elektriky.

A chtěl byste mít zkoušky na parní?
Nabízeli mi to, ale já si myslím, že je to všechno otázka praxe. Ne, že bych si netroufl, ale není to úplně ono. Parní mašina je prostě živá mašina, na rozdíl od dieselů tam člověk potřebuje mít velké zkušenosti. Parních lokomotiv navíc už moc nejezdí, ale zase musím říct, že se hlásí stále noví adepti, kteří by je chtěli řídit.

close M131.1 Hurvínek zoom_in

Takže Hurvínek vám vyhovuje.
Jsem s ním naprosto spokojený. Dnes sice jezdíme s plzeňským vozem, protože ten, který jsme měli v Sokolově, byl prodaný soukromníkovi, ale s tím se nedá nic dělat. Hurvínek, kterého tady vidíte, je navíc čerstvě po opravě motoru, jsou v něm nové vložky, písty i hlavy, a dnes je to vlastně jeho úplně první akce po celoročním odstavení.

A jak vypadá jeho premiéra?
Zatím dobře, doufejme, že najezdí dalších x tisíc kilometrů bez problémů.