Skleněné lahve Pilsner Urquell mění svůj obal. Plastové nálepky a aluminiové fólie nahradí na všech lahvích s plzeňským ležákem papírové etikety. Díky této změně budou lahve plně recyklovatelné a pivovar tak ušetří 106 tun odpadu ročně. Distribuce nových lahví Pilsner Urquell do obchodů začala 8. března.

„Kromě nezanedbatelného ekologického přínosu jsme citlivě inovovali i design lahví. Ten teď ještě více zvýrazňuje výjimečnost piva Pilsner Urquell. Lahve jsme opatřili reliéfní ražbou zvanou embossing, která zdůrazňuje symboly značky. Tato technika je poprvé použita i v propracovaném a na trhu unikátním korunkovém uzávěru. Nový design také sjednocuje podobu lahví Pilsner Urquell ve všech zemích – lidé tak snadno poznají naše pivo v obchodech a restauracích po celém světě,“ vysvětluje Zuzana Dudová, senior brand manažer značky Pilsner Urquell. Dříve užívané hliníkové folie a plastové nálepky znehodnocovaly papírový odpad z etiket odstraněných při mytí lahví. Každá tuna recyklovatelného papíru výrazně přispívá k ochraně životního prostředí, snižuje produkci oxidu uhličitého a ušetří přibližně 17 stromů.

„Na všech našich lahvích končíme s alobalem a plastem. Pro příznivce našeho piva se to může zdát jako drobná změna na lahvi, ale přínos tohoto rozhodnutí pro životní prostředí je obrovský,“ doplňuje ke změně etiket Václav Berka, emeritní vrchní sládek pivovaru Pilsner Urquell.

Hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová.
U nás se Sputnikem bez schválení očkovat nebude, reaguje hejtmanka na Zemana

Dominantní část skleněných lahví Pilsner Urquell tvoří od počátku své existence lahve vratné. Nejstarší dochovaná lahev Pilsner Urquell pochází z konce 19. století. V počátcích si pivovary nechaly lahve označovat pouze reliéfními znaky svého pivovaru nebo konkrétního piva. S potřebou uvést na lahve další informace o prodávaném pivu přibyly papírové etikety a ještě později, již z marketingových důvodů, opatřily pivovary lahve i alobalovými foliemi a plastovými nálepkami, které nesly informace o prodávané značce. V současné době, kdy je příroda zatěžována velkým množstvím odpadu, se Pilsner Urquell rozhodl používat pouze obaly, které lze plně recyklovat.

Každá tuna recyklovaného papíru ušetří 17 stromů, 1 500 litrů ropy, 2,5 metrů čtverečních skládky, 4 000 kilowatt energie a 28 000 litrů vody a pomůže tak k ochraně životního prostředí. Kromě recyklovatelných papírových obalů společnost dlouhodobě snižuje spotřebu vody na vyrobený hektolitr piva, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.