Nemilé překvapení čekalo na traktoristu, který v úterý pracoval na poli nad právě raženým železničním tunelem mezi Plzní a Ejpovicemi. Přímo pod jeho traktorem se zde propadla zem. Díky vláčecí bráně, kterou traktor táhl, však do kráteru nezapadl.

"K propadu došlo zhruba 200 metrů za místem aktuální ražby. Razicí stroj se tam pohyboval zhruba před měsícem a během prací jsme tenkrát nezaznamenali žádné geologické poruchy. Protokoly z té doby ukazují pouze velký přítok podzemní vody," uvedl František Polák, mluvčí Metrostavu, společnosti, která provádí ražbu tunelu. "Vzniklý kráter naši dělníci ještě týž den zasypali," uvedl Polák s tím, že tunel je stabilní a událost ražbu neohrozila. Příčina propadu se zatím neví. "To se bude ještě zkoumat," dodal mluvčí.

Polák také vysvětlil, jaká bezpečnostní opatření práce na tunelu provází. "V místech, kde se pod zemí pohybuje razicí štít, je území na povrchu nad ním zapáskované a je sem zakázán vstup. Po vyražení části tunelu tento prostor měsíc sleduje nezávislý orgán a teprve poté lze vstup do oblasti povolit," vysvětlil mluvčí.

Ražba tunelu probíhá už od ledna letošního roku. Mezi Ejpovicemi a Plzní vzniknou dva tubusy v délce 4150 metrů. Tunel bude nejdelším v České republice. Cesta vlakem mezi Plzní a Prahou by měla díky tunelu trvat méně než hodinu.