Dosud na nich bylo provedeno 1,2 milionu transakcí v celkové hodnotě 440 milionů korun. I přesto služba končí, protože dopravní podniky a spořitelna přestávají spolupracovat. „Česká spořitelna vznesla takové požadavky, které pro nás nebyly akceptovatelné,“ řekl generální ředitel PMDP Michal Kraus s tím, že šlo o násobné navýšení plateb za provoz bez zlepšení kvality či rozsahu služby.

Spořitelna se ale důrazně ohrazuje. „Pravdou je přesný opak. Musíme inovovat síť bankomatů v Plzeňském kraji, abychom udrželi odpovídající kvalitu služeb. Vedení PMDP přislíbilo, že se bude spolupodílet na úhradě nákladů, ale na poslední chvíli z dohody odstoupilo,“ uvedl mluvčí spořitelny Filip Hrubý. Dodal, že spořitelna je ochotná o pokračování provozu jednat.

Když se však strany nedohodnou, budou si cestující muset zvyknout nabíjet kartu přes e-shop Plzeňské karty a transakci pak potvrdit ve vozech PMDP. Podnik slibuje vytvoření jejich uživatelsky přívětivější verze.