Tunel vedoucí pod vrchem Chlum zkrátí délku trasy mezi Plzní a Rokycany o 6,1 kilometru. Cestujícím ušetří devět minut jízdy. Neobvyklé podívané přihlížely stovky diváků.

Razicí štít Viktoria je dlouhý 115 metrů a váží přibližně 1800 tun. Poprvé se do země zakousl předloni v únoru. Práce na prvním tubusu trvaly 16 měsíců. Ražba druhého byla o čtyři měsíce kratší. Stavební práce ale ještě finálně neutichly. V současnosti se razí bezpečnostní propojky mezi oběma tunely, kterých je potřeba udělat osm. Hotovo by mělo být koncem příštího roku.

Projekt je součástí modernizace trati mezi Prahou a krajskou metropolí. Počítá se, že vlaky by tudy mohly jezdit až 160kilometrovou rychlostí. Cena díla se oproti předpokladům zvýšila. Náklady jsou v současnosti 4,8 miliard korun. Podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty, který je investorem akce, Pavla Surého je pravděpodobně navýšení uvedené sumy.