„Čtyři pětiny oprav jsou za námi. Teď už zbývá jen vyměnit dlažbu, což bude trvat do 19.března,“ tvrdí mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Renovace spodní haly nádraží začala v květnu loňského roku. Komplikovala lidem cestu na nástupiště. Přes kovovou konstrukci neviděli na světelnou tabuli, která informuje o odjezdech vlaků. Většina cestujících si ale myslí, že výsledek za to stál.

„Je to krásné, malby se mi velice líbí. Před opravami tady bylo velice ošklivé prostředí, že by se sem člověk bál, teď to prokouklo,“ říká David Mezlík z Plzně. V minulém týdnu se na nádraží opravovaly boční dveře, které byly z části zablokované, právě kvůli rekonstrukci. To lidi hodně mátlo a zvláště v ranní špičce často pobíhali z jedné strany na druhou. „Musím říct, že to byl opravdový chaos. Myslela jsem si, že jsou dveře zavřené, potom mi došlo, že jedna část otevřená být přece musí a taky ano. Teď ale vidím výsledek opravy a musím smeknout klobouk,“ popisuje Jihoplzeňanka Jitka Vítová.

Plzeňské vlakové nádraží je novorenesanční stavba z roku 1908. Její historické hodnoty si ale stačilo všimnout jen málo cestujících. „Až teď jsem vlastně zjistila, jak je to stará budova. Zní to zvláštně, ale asi je to těmi barvami,“ dodává Jitka.