„Jezdím trasu přes Hartmanice každý den a je to něco strašného. Připadá mi, že silničáři tam na to vyloženě kašlou. Jezdili jsme tam v hlubokých vyjetých kolejích, že jsme si rvali spodek auta o zmrzlý sníh. A to nemluvím o štěrku, který se tam stále sype. Je podle mě hodně velký, proráží pneumatiky, což se nám stalo dvakrát a nejsme jediní. Známým se to stalo také a dalším naopak kamínek vlétl do čelního okna a rozbil ho. Je to tam každý rok stejné a pořád s tím nikdo nic nedělá,“ rozčilovala se nad stavem silnice řidička Marcela Staňková z Hartmanicka.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje se dle svého vyjádření řídí nastavenými pravidly, která musí dodržovat. „Zimní údržba silnice v úseku Sušice – Hartmanice je podle schváleného plánu zimní údržby pro rok 2018/2019 prováděna posypem chemickým rozmrazovacím materiálem. Sypač se zdrsňovacím posypem udržuje úsek Hartmanice ke křižovatce s hlavní silnicí na Železnou Rudu z důvodu území chráněné krajinné oblasti a předpisů, které zde nedovolují použití chemického posypu,“ uvedl vedoucí provozního střediska okresu  Klatovy SÚS Plzeňského kraje Karel Kraus.

Údržba silnice závisí také na tom, jak je zařazena podle důležitosti. Komunikace na Hartmanicku je v druhém pořadí důležitosti, což znamená, že časový limit pro úklid či posyp je do šesti hodin. „Trasy jízd sypačů jsou navrženy dle zákona. Délka chemického okruhu je v průměru 90 km a 60 km u inertní posypu a skládá se z různých úseků silnic druhých a třetích tříd,“ dodal Kraus.

Jakub Smolík v klatovském divadle.
OBRAZEM: Smolík vyprodal klatovské divadlo