Na svém kontě má desítky drobnějších i rozsáhlejších skladeb a sól. Letos se mu povedlo napsaná díla vydat ve Spojených státech amerických.

Pamatujete si, kdy jste složil svou první skladbu určenou pro bicí nástroje?

Bylo mi dvacet let a ještě jako student jsem začal vyučovat bicí v Domažlicích a sousedním Bavorsku. Pro své žáky jsem začal psát drobná sóla takzvaně „šitá na míru“ podle toho, co žáci zvládali technicky zahrát, pak i duety a různé ansámbly. V archivu toho mám už docela dost.

Kolik jste jich za léta hraní vytvořil?

Je to několik desítek drobnějších a rozsáhlejších skladeb a sól. Baví mě to, času ale není nazbyt a tak je to jen okrajovou a příležitostnou činností.

Za dlouhá hudební staletí se začnou určité náměty opakovat či připomínají již něco dříve složeného. Dá se tohle zažít i při hře na bicí?

Hudba je jako stavebnice, každá skladba je tvořena kombinací těch nejmenších částeček a přestože už mnohé bylo napsáno, stále přicházejí nové kombinace, nové nápady. Ale ať je uskupení těchto stavebních prvků jakékoliv, vždy jde ve výsledku o emoci a sdělení, zda to má posluchači a i interpretům samotným co říci. Platí to pro hudbu obecně, samozřejmě i pro bicí.

Co zapříčinilo, že se vaše skladby dostaly za moře do rukou nakladatelství? Oslovil jste je sám? Anebo se zkrátka jednoho dne stalo, že jste od nich našel vzkaz, že by měli zájem Vaše skladby vydat?

Díky mým skvělým žákům, kteří skladbu Energy of the Jungle několikrát hráli na soutěžích a koncertech, z nichž jeden byl zaznamenán na video, poslechli si právě tuhle skladbu díky několika mým hudebním přátelům v USA i zástupci nakladatelství. Ti mi pak poslali email, zda mám zápis a mohl jej poslat. Netrvalo dlouho a přišel návrh smlouvy a bylo rozhodnuto.

Poslouží Vaše skladby i k výuce ve Spojených státech? Jak si vlastně stojí nabídka not pro hru na bicí? Jistě jich není na výběr tak široká škála jako na klavír, housle aj.

Nakladatelství má svoji prodejní síť jak na internetu, tak i v obchodech v USA, prezentuje se na různých hudebních konferencích a veletrzích. U nás už mě kontaktovalo několik kolegů, že by si noty rádi zakoupili, brzy by měly být i u jednoho českého prodejce. Obecně ale lze říci, že za posledních dvacet let se materiál pro bicí velmi rozšířil a je z čeho čerpat.

Máte v tomto směru nějaké další plány do budoucna?

Jedním z plánů je i sepsání školy pro začínající bubeníky, v níž bych publikoval svoji výukovou metodu. Jde o sepjetí správného rozvoje techniky a základních rytmických útvarů, získání základu, na němž může stavět každý začínající bubeník. Vše mám připraveno, jak v hlavě, tak i v rukopise, jen jde o to pustit se do toho a vytvořit celou publikaci načisto a připravit k tisku a vydání. Věřím, že by se to mohlo brzy podařit.