VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S novými dopravci mají přijít i lepší vlaky a nižší ceny

Plzeňský kraj – Kraj chce za tři roky na kolejích nové či repasované soupravy.

6.11.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Krajští radní dostali na stůl studii odborníků z ČVUT, která jim má pomoci udělat další důležité kroky v takzvané revoluci ve veřejné dopravě. Hejtmanství do ní chce lákat více lidí, zajistit více spojů, nižší jízdné a co nejkomfortnější vozy.

TŘI CELKY

Aktuální studie ČVUT se zaměřuje na železnici. Plzeňskému kraji doporučuje pro všechny trati, pro něž to bude možné, vybrat nové dopravce. „Budou se soutěžit ve třech celcích. Prvním je elektrifikovaná trať Klatovy – Plzeň – Praha, kde náš úsek končí za Kařezem. Druhý celek Plzeňsko tvoří motorové trati Plzeň – Žihle, Plzeň – Bezdružice, Rokycany – Nezvěstice a Chrást – Radnice, třetí celek se jmenuje Pošumaví a Český les. V něm jsou trati Horažďovice – Sušice – Klatovy, Svojšín – Bor, Klatovy – Domažlice, Železná Ruda – Klatovy s přesahem do Plattlingu, dále Domažlice – Furth im Wald, Staňkov – Poběžovice a Domažlice – Tachov – Planá,“ popsal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.

Hejtman Josef Bernard dodal, že kraj chce mít tyto trati přesoutěžené od prosince 2020. „Celá studie ČVUT směřuje k obohacení taktové dopravy. Aby bylo co nejvíce spojů, co nejméně prodlev mezi nimi. Soutěžemi se chceme dostat na nižší ceny a díky tomu posílit spoje,“ řekl. Hejtmanství bude mít podmínky, například aby dopravce pro trať z Klatovy do Prahy měl nové soupravy. „Pro Plzeňsko a Pošumaví a Český les budeme akceptovat i repasované soupravy, ale kvalitnější než Regionovy, které jezdí dnes,“ pokračoval náměstek Čížek.

MODELOVÝ MOST

Že nemusí všechny vlaky vypravovat České dráhy, už rok dokazuje trať Plzeň – Most, kde ministerstvo dopravy zadalo několik rychlíků soukromé společnosti GW Train Regio. Přišla s jinými vlaky a nižšími cenami a kraji se její přístup líbí. „Od Nového roku společnosti zadáme i zbylé rychlíky,“ dodal Čížek s tím, že díky soukromníkovi se ušetřilo a vznikl vlastně jakýsi modelový příklad: „Dostali jsme se ze 100 na 76 korun za jeden kilometr a v letní sezoně jsme už mohli přidat spoje o sobotách a nedělích.“

REVOLUCE POKRAČUJE

Změny čekají i autobusy, které chce kraj mít vyřešené už od začátku roku 2020. Hejtman řekl, že buď díky vlastnímu krajskému dopravci nebo díky jeho kombinaci se soutěžemi mají nové a co nejlepší vozy jezdit také na silnicích. Dopravní revoluce mezitím bude pokračovat. Od ledna 2018 začnou v kraji platit úplně nové slevy na jízdném, systém Integrované dopravy Plzeňska se rozroste o velkou část Plzně-severu a v červenci mají jeho zóny pokrýt i zbytek kraje. Plzeňskou kartu, již budou cestující kvůli slevám potřebovat, začne kromě Plzně nově vydávat 16 dalších měst a obcí. Pracuje se i na tom, aby kartu šlo nahrát do mobilních telefonů.

Autor: Pavel Korelus

6.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vánoční strom. Ilustrační foto.

První vánoční stromky na Tachovsku budou rozsvíceny již tento víkend

Ilustrační foto

Tachovská pohotovost se stěhuje na dětské oddělení

NAŠI PRVŇÁČCI: dnes představujeme prvňáčky ze Základní školy v Přimdě

Podívejte se na tablo novopečených prvňáčků. Prostřednictvím našeho seriálu Naši prvňáčci bude redakce představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol na Tachovsku. Rodiče a blízcí žáků každou středu najdou v tištěném vydání na straně 4 a na webu prvňáčky z Tachovska. Deník si tak mohou koupit na památku.

Tachovští hokejoví žáci drtí všechny soupeře

Tachov - Velmi dobře si vedou ve svých soutěžích mladší a starší žáci HC Tachov.

Hudba i vůně kávy se linula z kladrubského muzea

Kladruby – Regionální muzeum Kladrunska pořádalo závěrem minulého týdne oblíbené podvečerní setkání pojmenované Kafírna.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT