„V případě mostu jde o shodu několika příčin. Zvlněný je proto, že jsme použili ne úplně přesný odhad dodatečného dotvarování mostu po betonáži a dotvarování nosné skruže,“ vysvětlil Jan Hesoun, ředitel úseku výstavby ŘSD.

Ačkoliv ředistelství vyhodnotilo tuto vadu jako spíše estetickou než funkční, nechalo si u dvou nezávislých inženýrských společností vypracovat odborné posudky. „Posudy jednoznačně deklarují, že most je bezpečný a provozuschopný,“ podotkl Hesoun. „Pochopitelně, nemám ze zvlnění radost. Pokusíme se najít řešení, ale jakékoliv technické napravení je velice komplikované,“ připustil ředitel. Na mostě jsou totiž použity sofistikované technologie. „Je na něm položena poměrné tenká vrstva vozovkového souvrství. Je na něm pouze izolace, pěticentimetrová vrstva litého asfaltu jako ochrana izolace a na ní už je jen osm centimetrů asfaltového betonu,“ popsal Hesoun. Zvlnění dosahuje v maximální míře šesti centimetrů. „Na těch osmi centimetrech vozovky prostě nejde povrch dorovnat,“ připustil. Podle odborníků z jedné ze zmíněných inženýrských firem by se mělo ŘSD pokusit závadu vyřešit ve chvíli, kdy skončí životnost současného vozovkového souvrství a dojde k jeho celkové obměně. Jenomže to se stane nejdříve za deset let.

Řeč přišla i na ostré zatáčky u Janova, tedy na úsek, kde se nová silnice napojuje na starou. V místě se už totiž stalo několik dopravních nehod a místní se bojí, že se z úseku stane místo častých dopravních nehod. V paměti totiž mají stovky karambolů v serpentinách pod Kočovem. Ředitel výstavby Hesoun se ale pokusil situaci uklidnit. „Jde o provozorium,“ sdělil hned v úvodu tématu. „Svými parametry zatáčky vyhovují nájezdové devadesátce. Nicméně budeme situaci řešit. Nejjednoduší bude asi snížení rychlosti a umístění nějaké upozorňující značky,“ řekl. Kdyby ani to nepomohlo, bude prý ŘSD přemýšlet nad směrovou úpravou. „V projektu výstavby úseku Janov – Nová Hospoda ale počítáme s tím, že úsek bude úplně narovnán a zatáčky zmizí. Jde tedy o dočasné řešení,“ uklidnil Hesoun. Situaci také bude ŘSD probírat s policií.

ŘSD tak zároveň přišlo s informací, že připravuje výstavbu úseku mezi Janovem a Novou Hospodou a tedy i obchvat Bezděkova. „Příští rok očekáváme udělení pravomocného stavebního povolení,“ řekl Jan Hesoun. „Uvídíme, jaká bude situace s penězi z Fondu dopravní infrastruktury. Takže kopnout bychom mohli už v roce 2013, respektive, budeme na to technicky a legislativně připraveni,“ dodal Hesoun s tím, že půjde o pět kilometrů dlouhou silnici. Nová komunikace upraví výškové i směrové řešení, bude parametricky upravená podle již nových zprovozněných úseků a bude odstraněna i nebezpečná levotočivá zatáčka u Bezděkova. „Tady by tak měl být snížen i potenciál nehodovosti,“ uvedl Hesoun.