Místní komunikaci v Karlíně totiž řada řidičů používá jako objízdnou trasu v době rekonstrukce dvou mostků na hlavní silnici z Tachova do Plané. Mosty měly být hotové k 31. říjnu, ale stavba byla prodloužena do konce listopadu. „Demolici starých mostů nebylo možné zahájit před 16. červencem, kvůli výskytu vranky obecné v Hamerském potoku,“ vysvětlil generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚS PK) Miroslav Doležal.

„Dalším závažným důvodem k prodloužení stavby byl střet s nezakresleným vodovodním řádem, o kterém nikdo nevěděl a který vedl přímo středem výstavby nového mostního pilíře,“ dodal ředitel s tím, že v místě se rovněž objevil podzemní pramen vody, který podstatně zpomalil zemní a bourací práce.

Oficiální objížďka je sice stanovena po krajských silnicích přes Lom u Tachova ke křižovatce u Brodu nad Tichou, velké množství řidičů ale využívá právě komunikaci vedoucí přes Karlín přímo do Plané. V osadě byla snížena povolená rychlost na 30 kilometrů, provoz tu ale panuje podle místních po celý den velký.

Oprava mostu u Plané byla prodloužena.Zdroj: Deník / Jiří Kohout

„Máme malé děti a teď tady s nimi ani nemůžeme jít pěšky, třeba se projít. Nejsou tu chodníky a provoz je šílený,“ svěřila se Ivana Krejčová, která bydlí v domku přímo u silnice. „Na druhou stranu chápeme, že se ty mosty musí opravit.“
Největší provoz je podle jejích slov ráno kolem šesté hodiny a odpoledne mezi třetí a pátou hodinou.

Zvýšeným provozem trpí také vozovka. Nicméně opravy se obyvatelé osady dočkají v příštím roce. „Vlastníkem komunikace je město Planá. Je přislíbena její částečná oprava dle rozsahu případného poškození po skončení stavby, což bude předmětem jednání po ukončení všech prací,“ uvedl ředitel SÚS PK.

Jak Deníku řekla starostka Plané Martina Němečková, oprava komunikace v osadě Karlín byla plánována už na letošní rok. „Z rozpočtu už byly i vyčleněné peníze. Ale vzhledem k tomu, že se kvůli opravě mostu uzavřela hlavní silnice, rekonstrukci místní komunikace v Karlíně jsme odložili na příští rok,“ sdělila. Přesný termín zatím znám není, závisí mimo jiné na dokončení oprav mostů a na rozpočtu pro rok 2019.

Výstavba nových mostů na silnici 198 u Červeného mlýna je ve fázi, kdy jsou oba mosty založeny včetně opěr, prefabrikátů, utěsnění. „Přechodové části předmostích jsou zasypány a je provedena příprava montáže bednění nosné konstrukce včetně výztuží,“ popsal Doležal.

Následovat bude podle jeho slov bednění nosné konstrukce mostu přes Hamerský potok s následnou betonáží, izolací, osazením říms, zábradlí. „A na mostě přes mlýnský náhon se provedou izolace vnějšího povrchu a zmonolitnění prefa oblouků spodní betonovou deskou. Potom se již provede konečná izolace celého povrchu mostů a souvrství silniční vozovky z asfaltobetonu,“ dodal ředitel.

Žáci partnerských škol oslavili deset let spolupráce.
Žáci partnerských škol oslavili deset let spolupráce